پزشکی از سیم کابل همدان برای کشیدن دندان بیمارش استفاده می کرد

اصولاً سیم کابل همدان از 3 قسمت مشترک هادی، عایق و غلاف ساخته می شوند. هادی می تواند آلومینیوم، مس یا نقره باشد. بنابراین، الکتریسیته از یک مکان به مکان دیگر در هادی عبور می کند.

عایق یا عایق محافظ هادی است. آیا تا به حال سیم های رنگی، قرمز، سبز و زرد، آبی را دیده اید؟ در واقع، این محافظ رنگی به عنوان یک عایق عمل می کند.

بنابراین عایق در خطوط برق هوایی و انواع دیگر سیم‌ها و کابل‌های برق کمی با آنچه که به طور کلی می‌بینید متفاوت است. به طور معمول در کابل های فشار قوی از عایق XLPE و PVC استفاده می شود. غلاف به عنوان یک ماده عایق دیگر عمل می کند. می تواند XLPE یا PVC باشد.

عایق های XLPE و PVC از کابل در برابر خطر آتش سوزی محافظت می کنند و بنابراین این مزیت را به آن می دهند که حتی در هوای بسیار گرم نیز کار کند. تفاوت بین کابل و سیم چیست؟

کابل ها و سیم های برق هر کدام نقش خود را در زمینه های برق، ارتباط و انتقال دارند.

سیم

سیم یا کابل فلزی یک رشته از مواد رسانا است که از آلومینیوم یا مس ساخته شده است. همچنین برای مصارف متداول در ساخت و ساز، از آلومینیوم یا مس به عنوان ماده رسانا استفاده کنید.

دو سیم پیچ خورده، بافته و لحیم شده به هم، کنار هم، یک کابل را تشکیل می دهند. هنگامی که کابل ها به دستگاه های مختلف متصل می شوند، سیگنال های الکتریکی را از یک سر به سر دیگر منتقل می کنند تا جریان را از دستگاه های مذکور عبور دهند.

آنها برای انتقال سیگنال های ولتاژ پایین استفاده می شوند. در واقع مس یک هادی قدرتمند و انعطاف پذیر است.

کابل های کنترل مسی برای سینی کابل، راه آهن، مترو، سربار و کلیه مدارهای کنترل الکتریکی در تاسیسات صنعتی برای ارسال سیگنال های الکتریکی طراحی شده اند.

عایق PVC/XLPE مقاومت بالایی در برابر آتش دارد. بنابراین، آنها ویژگی های بسیاری دارند:

یک هادی مسی امکان عملکرد ایمن تری را در مدت طولانی تری فراهم می کند. نصب کابل های کنترل مسی بسیار آسان است. اکثر برقکاران ترجیح می دهند سیم کشی مسی داشته باشند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.