خیار گلخانه ای پر گل چیتا

خیار گلخانه ای پر گل از پر استفاده ترین انواع میوه ها بوده که در تهیه سالاد از آن استفاده می شود، خیارها نمونه های متنوعی دارند اما خیار گلخانه‌ای پرگل چیتا یکی از خوشمزه ترین و پر استقبال ترین انواع محصولات بوده که در اقصی نقاط کشور به فروش می رسد.

خیار گلخانه ای پر گل چیتا

خواص خیار گلخانه ای

خواص خیار گلخانه ای خیار در دسته سبزیجات قرار گرفته اما در واقع میوه میباشد، این میوه سرشار از مواد مغذی مختلف بوده و ترکیبات گیاهی و آنتی اکسیدانی آن می‌تواند در درمان و پیشگیری از برخی بیماری ها مفید باشد، کالری آن کم است و فیبر بسیار بالایی دارد و به همین دلیل برای کاهش وزن گزینه مناسبی برای استفاده است.

ارزش غذایی ۱۰۰ گرم خیار با پوست شامل موارد زیر می باشد:

  • کالری: ۴۵
  • چربی کل: ۰ گرم
  • کربوهیدرات: ۱۱ گرم
  • پروتئین: ۲ گرم
  • فیبر: ۲ گرم

خیار آب بسیار بالایی دارد به طوری که ۹۶ درصد از آن را آب تشکیل داده است، برای اینکه بتوانید از تمامی مواد مغذی موجود در آن بهره ببرید بهتر است که خیار را با پوست مصرف نمایید، پوست کندن خیار سبب کم شدن میزان فیبر و برخی ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن می شود. خواص خیار برای سلامتی بیش تر از آن چیزی بود که شما فکر میکنید.

خیار حاوی آنتی اکسیدان می باشد، آنتی اکسیدان ها مولکول هایی هستند که اکسیداسیون را مسدود کرده و مانع از جمع شدن رادیکال‌های آزاد در بدن میشوند، استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد با سرطان و بیماری های ریوی، قلبی و خود ایمنی در ارتباط می باشد.

میوه و سبزیجاتی همچون خیار منبع خوبی از آنتی اکسیدان های مفید هستند که ممکن است خطر ابتلا به بیماری های ذکر شده را کاهش دهند، این میوه حاوی فلاونوئید بوده و از ترکیباتی هستند که به طور ویژه به مسدود کردن رادیکال های آزاد کمک خواهند کرد.

در صورتی که خیار به طور منظم مصرف شود، می تواند به عنوان یک ماده اثربخش باشد، میزان کالری موجود در خیار بسیار کم است اما فیبر موجود در آن حجم مدفوع را افزایش می دهد و مشکلاتی همچون یبوست را بهبود خواهد داد.

آب خیار به خارج کردن سموم از بدن کمک می نماید، علاوه بر این فشار روی کلیه ها را کم کرده و به سلامتی آن کمک می کند، بهتر است که روزی دو بار آب خیار را بنوشید، خیار دارای مقدار زیادی فیبر است که به هضم غذا کمک می کند. می تواند در درمان مشکلات گوارشی همچون سوزش سر معده و ورم معده اثرگذار باشد، برای اینکه هضم بهتری داشته باشید، خیار را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید.

از طرفی خیار تعادل الکترولیت را حفظ میکند، خیار یکی از بهترین منابع پتاسیم به شمار می‌رود، به طوری که هر ۱۰۰ گرم از آن، ۱۳۶ میلی گرم پتاسیم دارد، پتاسیم در خون اثرات سدیم را خنثی کرده و به حفظ تعادل الکترولیت کمک می کند، علاوه بر این در تنظیم فشار خون هم مفید است.

آب خیار حاوی هورمون هایی بوده که پانکراس برای تولید انسولین به آن نیاز دارد، در نتیجه خیار در درمان دیابت موثر است. می تواند در رفع بیماری های لثه موثر باشد، خیار دندان‌ها و لثه‌ها را سالم نگه می دارد، چون بوی بد دهان را برطرف می‌کند. ترکیبات فیتوشیمیایی موجود در آن باکتری های دهان را از بین می برد و از این طریق در رفع بوی بد دهان اثرگذار است و مصرف منظم خیار اسید ها را خنثی کرده و به ترشح بزاق کمک می کند.

باید بگوییم که تقریباً ۹۶ درصد از خیار را آب تشکیل داده که بدن را آبرسانی کرده و سموم را از بدن دفع می کند، آب زیاد موجود در خیار به عنوان پاک کننده بدن عمل میکند و مواد زائد و سموم را از بدن خارج می نماید، ویتامین های موجود در آن نقش بسیار مهمی در تقویت استخوان ها دارد، علاوه بر این میزان بالای فیبر خیار سبب تقویت سلامت مفاصل خواهد شد.

خیار حاوی فلاونوئید بوده که توانایی شناختی را بهبود می بخشد و از این طریق شروع بیماری آلزایمر را به تاخیر می‌اندازد، از طرفی سبب حفظ سلامت قلب می شود، در واقع فیبر می تواند به مدیریت کلسترول و پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی کمک کند، یک فنجان خیار با پوست حاوی ۱۹۳ میلی گرم پتاسیم و ۱۷ میلی گرم منیزیم است.

در صورتیکه تمایل دارید بینایی خود را تقویت ببخشید، از آب خیار استفاده داشته باشید. آب خیار یکی از اثرگذارترین ترکیبات طبیعی در این زمینه می باشد این آب می تواند اعصاب را آرام کند و استرس و اضطراب را کاهش دهد، به همین دلیل به بهبود چرخه خواب کمک خواهد کرد، آب خیار مواد مغذی مختلف به بدن می بخشد و منبع عالی از ویتامین های گروه ب به حساب می‌آید، کمبود ویتامینهای بی معمولاً خستگی، کج خلقی و تمرکز ضعف را به دنبال دارد.

نوشیدن آب خیار سبب می‌شود به اندازه کافی ویتامین های ب را دریافت کنید، انرژی با آن افزایش پیدا کند، سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. با نوشیدن آب خیار مواد معدنی، هورمون ها و ترکیباتی را دریافت می ‌کنید که همگی از بدن در برابر ابتلا به بیماری های مختلف محافظت می کنند، این نوشیدنی مفید سرشار از آنتی اکسیدان های مختلفی بوده و از شما در برابر عفونت های فصلی حفاظت خواهد کرد.

خیار یک گزینه عالی و طبیعی برای رها شدن از کرم نواری روده است، خیار حاوی آنزیم هایی بوده که کرم های نواری را از بین میبرد، از طرفی حاوی مس است که به تولید انتقال دهنده های عصبی کمک می کند و برای ارتباط درست در مغز ضروری است.

خیار یک ترکیب طبیعی و ملایم برای درمان آفتاب سوختگی به حساب می آید، بدن را از گرما در امان نگه می دارد، خیار به صورت پوره در بیاورید و پوره آن را با دقت روی ناحیه موردنظر قرار دهید و اجازه دهید تقریباً ۳۰ دقیقه بماند، با این کار گرما از بدن خارج خواهد شد.

استفاده از ماسک خیار، رنگ پوست را بهبود می بخشد و آن را درخشان می ‌کند، چرا که خیار حاوی مقادیر زیادی آب است و یک ماده قابض خفیف به حساب می ‌آید. برای درست کردن ماسک جوان کننده پوست خیار شما به آب خیار و آبلیمو ترش نیاز دارید، برای تهیه آن ابتدا آب خیار را با آب لیمو ترش مخلوط کنید و ترکیب ایجاد شده را روی صورت خود قرار دهید و اجازه دهید تقریباً ۲۰ دقیقه روی پوست بماند، سپس صورت خود را بشویید و با حوله خشک کنید.

طرز کاشت خیار گلخانه ای

طرز کاشت خیار گلخانه ای پس از انتخاب بذر مناسب خیار باید به فکر نحوه کاشت آن باشید، به طور کلی شما دو راه برای کشت بذر دارید، یکی کشت مستقیم و دیگری کشت به صورت خزانه می باشد. کشت خزانه ای، به خاطر صرفه جویی در استفاده از امکانات گلخانه ای و مراقبت بیش تر و بهتر، گزینه مناسبی می باشد. برای کشت مستقیم زمین باید رطوبت کافی داشته باشد.

بهترین خاک برای کشت در گلدان های نشا، ماده ای طبیعی به نام بیت موس می باشد که در بازار انواع خارجی و ایرانیان یافت می شود، در صورتی که محل قرار گرفتن سینی نشا دارای ۳۰ درجه سانتیگراد حرارت بود، و نور و رطوبت کافی وجود داشته باشد، پس از ۵ تا ۷ روز بذر جوانه خواهد زد و اگر شرایط مناسب نبود و عوامل نور و گرما و رطوبت به صورت دلخواه نباشد، در زمان جوانه زنی تاخیر ایجاد می شود و در جریان رشد گیاه نیز اختلالات پدیدار خواهد شد.

توصیه می‌شود این نمونه بذرها را به علت گرانی آنها ۲۴ ساعت قبل از کاشت در زمین و یا گلدان در یک پارچه نخی و پنبه ای در دمای ۳۰ درجه سانتی گراد نگهداری کنید، باید دقت کنید که قبل از این کاربردها ابتدا در آب ولرم خیسانده شود، از طرفی باید مراقبت‌های لازم را به عمل آورید تا گیاه جوان بدون آفت و بیماری به زمین منتقل شود.

وقتی که بذر ها سبز شدند، باید آنها را به زمین گلخانه‌ای منتقل کنیم، برای این کار حفره هایی که با فاصله معینی بر اساس تراکم بوته بر متر مربع محاسبه شده اند، برای بوته ها تعبیه می کنیم که دقیقا به اندازه حجم خاک گلدان های سینی نشا می باشد، سپس با احتیاط کامل نشا را همراه با خاک گلدان از گلدان ها جدا کرده و در حفره ها قرار می دهیم.

باید مراقب باشیم تا به ریشه آسیبی وارد نشود، پس از انتقال نشا به زمین آبیاری را شروع می کنیم، مدت قرار گرفتن نشا در گلدان نباید از حد معمول بیشتر باشد، چرا که در این صورت ریشه به علت حجم کم خاک دچار مشکل می‌شود و از رشد طبیعی باز می ماند، در نتیجه گیاه ضعیف خواهد شد.

برای آبیاری گلخانه بهتر است که از سیستم تحت فشار به صورت قطره ای استفاده داشته باشیم، بهترین نوع آن استفاده از نوارهای آبیاری است. بر اساس برنامه ای منظم به آبیاری گیاه بپردازید چرا که آبیاری به صورت سنتی ضمن بالا بردن مصرف آب و همچنین رطوبت گلخانه، مواد غذایی در خاک را شسته و دسترسی ریشه را به این مواد کم میکند. آبیاری گیاه بر اساس سن گیاه، بافت خاک و زمان مصرف متفاوت است. خاک در زمستان به آب کمتری نیاز مند است تا در فصل تابستان، اما در هر صورت باید به طور یکنواخت و دوره های منظم آبیاری را انجام داد.

تا زمانی که ارتفاع گیاه به ۳۰ سانتی‌متر رسیده، هیچگونه هرسی را انجام ندهید، پس از اینکه به ارتفاع ۳۰ سانتیمتر شاخه‌ها رسید، شاخه های فرعی و میوه و گل های آن را به تدریج حذف نمایید، با این کار به گیاه اجازه می ‌دهید که تمام انرژی تولیدی توسط گیاه صرف ساقه و برگ های اولیه شود.

خیار گلخانه ای بسته بندی

خیار گلخانه ای بسته بندی خیار گلخانه ای بسته بندی در حال حاضر به وفور در بازار وجود دارد و افراد می توانند با توجه به نیاز خود آن ها را خریداری نمایند، این نمونه خیار ها بسیار با کیفیت هستند و شما میتوانید با توجه به نیاز خود از آن استفاده داشته باشید.

گوجه گلخانه ای صادراتی اصفهان

گوجه گلخانه ای صادراتی اصفهان گوجه فرنگی گلخانه ای راهکاری عالی برای تولید در فصول کوتاه رشد می باشد، در برخی از مناطق فرصت برای کشت گوجه فرنگی بسیار کوتاه می باشد، در این مناطق زیبایی گوجه فرنگی گلخانه ای به نمایش گذاشته می‌شود. رشد انواع گوجه فرنگی در گلخانه می تواند فصل برداشت را برای چندین آورد، تا اواخر پاییز تمدید نماید. همچنین می تواند آنها را از باران محافظت کند که می تواند بیماری قارچی را تسهیل کند.

تولید تجاری و اقتصادی انواع گوجه فرنگی به مدت زمان و هزینه های زیادی نیاز دارد، برخی از آنها به طور سنتی در خاک رشد می کنند، بیشتر آنها به صورت ارگانیک و بدون استفاده از سموم دفع آفات یا کود های مصنوعی تهیه می شوند، به دلیل اینکه گیاهان در داخل گلخانه پرورش می یابند، در مورد گرده افشانی به کمک کمی نیاز دارند.

برخی از پرورش دهندگان از زنبور عسل استفاده می‌کنند و برخی دیگر نیز گرد افشانی را به صورت دستی انجام میدهند، تولیدکنندگان می‌توانند از این روشها استفاده کنند اما به سرمایه‌گذاری و تعهد جدی نیاز دارند، بهترین شرایط برای رشد گوجه فرنگی و تولید محصول در دمای روز بین ۱۸ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد و در دمای شب بین ۲۱ تا ۲۷ درجه سانتیگراد می باشد.

این گیاه در طول روز ممکن است نیاز به سرد شدن و در طول شب نیاز به گرم کردن داشته باشد، گردش هوا بسیار مهم بوده و هوای مناسب توسط فن ها تامین می شود.

گردش هوا به حفظ سطح رطوبت ثابت کمک می‌کند و بروز بیماری ها را کاهش میدهد، در کشت گوجه فرنگی باید فاصله بین ردیف ها حدود ۹۱ سانتیمتر و فاصله گیاهان روی ردیف ‌ها ۷۱ تا ۷۶ سانتی متر باشد، نشا باید در خاک مرطوب کاشته شود و ساقه ۲ سانتی متر بالاتر از سطح خاک قرار گیرد.

خیار گلخانه ای جیرفت

خیار گلخانه ای جیرفت با توجه به استفاده بسیاری که از انواع خیار های گلخانه ای می شود، تولید کنندگان تمام تلاش خود را انجام می‌ دهند تا خیلی سریع نیاز خیار کشور را تامین نمایند، خیار گلخانه ای جیرفت یکی از بهترین و خوشمزه ترین انواع خیار های موجود در بازار بوده که در اقصی نقاط کشور به فروش می رسد.

کشت خیار گلخانه ای در منزل

کشت خیار گلخانه ای در منزل شما به راحتی می توانید خیار گلخانه ای خود را در منزل کشت دهید، در صورتی که از هیچ مواد شیمیایی در فرایند تهیه خیار استفاده نداشته باشید، خیار شما ارگانیک بوده و می توانید از تمامی خواص درمانی آن برخوردار شوید.

خیار گلخانه ای ویهان

خیار گلخانه ای ویهان تنوع در انواع خیار های گلخانه ای بسیار زیاد می باشد، نمونه ای از آنها خیار گلخانه ای ویهان می باشد، این خیارها در بسته بندی متنوعی به فروش می‌رسند و افراد می‌تواند با توجه به نیاز خود نمونه خاصی از آنها را خریداری کنند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.