برنامه غذایی خیار گلخانه ای

تولید خیار گلخانه ای سبب شده نیاز بازار فروش در تمام فصل سال تامین شود. کشت این محصول اصول خاص خود را دارد و این گیاه باید به درستی تغذیه شود. برای تغذیه خیار گلخانه ای، باید به صورت اصولی از ترکیبی از کودهای ارگانیک و شیمیایی استفاده کنید. در مرحله تولید نشاء استفاده از کودهای مناسب برای رشد و توجه به تغذیه نشاء ها باید در نظر گرفته شود. همانطور که گفته شد تغذیه نقش اساسی در عملکرد و کیفیت خیار گلخانه ای دارد پس اگر می خواهید کشت گلخانه ای موفقی داشته باشید یکی از اصول اصلی، کود دهی مناسب بر اساس آزمون خاک است.

برنامه غذایی خیار گلخانه ای

خیار گلخانه ای

خیار گلخانه ای خیار به عنوان یکی از صیفی جات پرمصرف در جهان به شمار می رود که دارای ارزش غذایی بالایی می باشد. استفاده از خیار برای سلامتی بدن انسان بسیار مفید است و در بهبود بسیاری از بیماری ها مانند مشکلات پوستی، سلامت قلب، استحکام استخوان ها و غیره تاثیر زیادی دارد. خیار در دو دسته زراعی و گلخانه ای در کشور تولید می شود و به این ترتیب در تمامی طول سال در بازارهای داخلی موجود می باشد.

به دلیل اینکه در کشور ایران سالانه مقادیر زیادی خیار تولید می شود بخشی از محصول تولید شده به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می گردد که نقش مهمی در ارزآوری به کشور دارند. خیارهای گلخانه ای دارای ارقام مختلفی می باشند که هر یک از آنها دارای اشکال و کیفیت های مختلفی هستند. قیمت خیار گلخانه ای به نسبت رقم آن ممکن است متفاوت باشد، از جمله ارقام آن می توان به پرگل، استورم، زودرس بهاره، زمستانه و غیره اشاره کرد.

این روزها، خیار گلخانه ای به دلیل ظاهر زیبا و کشیده ای که دارد در مقایسه با خیار مزرعه بیشتر خریداری می شود. در بسیاری از مراسم ها و جشن ها از این میوه استفاده می شود. بچه ها خیلی این میوه را دوست دارند چرا که خوردن آن راحت است. عطر خنکی که خیار دارد هر کسی را جذب خود می کند برای همین در تمام مهمانی ها خیار با استقبال بالایی مواجه است و چیزی از آن نمی ماند.

با استفاده از خیار می توانید غذای تابستانی آب دوغ خیار تهیه کنید همچنین در تهیه سالاد های مختلف از این میوه خنک و خوشمزه استفاده می شود. از این میوه در تولید مواد آرایشی و بهداشتی بسیار استفاده می شود و مورد استقبال مشتریان نیز قرار دارد.

تولید خیار گلخانه ای

تولید خیار گلخانه ای خیار گلخانه ای در خاک‌های شور دارای رشد سطحی بوده و عملکرد آن کاهش می‌یابد. به منظور غلبه بر این مشکلات، پیوند خیار روی پایه‌های مقاوم به بیماری های خاکزی و مقاوم به شرایط نامساعد محیطی از جمله دمای پایین بستر و شوری خاک توصیه می‌شود. با توجه به هرسی که در خصوص خیارهای گلخانه ای انجام می شود، طول بوته آن ممکن است به بیش از 5 یا 6 متر برسد. ریشه این خیار درختی، نسبتاً سطحی است و برای کاشت آن باید خاک سطح الارض کاملاً آماده و غنی از مواد غذایی باشد و در ضمن ریشه آن یکساله می باشد.

برای رشد محصولات گلخانه ای دو عامل محیطی یکی دما و دیگری رطوبت بسیار مهم می باشند. با توجه به اینکه گیاهان سبز در طول روز به فتوسنتز می پردازند از این رو نیاز آنها به دما در طول روز بیشتر از شب می باشد. اگر میزان حرارت سالن گلخانه در طول شب بیش از حد سرد و یا گرم باشد، بوته خیار سرعت رشد بسیار کندی خواهد داشت.

برای تنظیم دقیق دما سالن گلخانه خیار، هیتر گلخانه را به ترموستات وصل نموده و توسط آن دمای سالن را در محدوده استاندارد تنظیم می نمایند. با توجه به اینکه کشت خیار گلخانه ای بیشتر در فصل های سرد انجام می گیرد، از این رو کشاورزان سالن گلخانه ای خود را در ابتدا با تجهیزات گرمایشی مجهز می نمایند.

اما در خصوص تأمین گرمای گلخانه، استفاده از هر هیتری مجاز نمی باشد. چرا که گیاهان و گل هایی که در شرایط گلخانه ای کشت می شوند باید گرمای پاک و به دور از آلودگی دریافت کنند. به همین منظور در گلخانه خیار نیز از نوع خاصی از هیترها تحت عنوان هیتر کابینتی و کوره هوای گرم استفاده می گردد.

کاشت خیار گلخانه ای

کاشت خیار گلخانه ای روش های کشت عبارتند از: کشت مستقیم بذر به صورت معمولی و یا کشت بذر پیش جوانه زده یا کشت نشایی و غیر مستقیم که هر کدام روش خاص خود را دارند. در روش نشایی کاشت بذر در گلدان های استکانی انجام می شود. مراقبت از گلدان ها تا مرحله انتقال نشا ضروری است. زمان انتقال نشا وقتی است که ارتفاع بوته حدود ۱۰ سانتی متر است و یا زمانی که گیاه دارای یک تا دو برگ حقیقی است.

برای جوانه زنی و تولید دانهال دمای روز و شب باید تنظیم شود تا خدایی نکرده گرما یا سرما موجب از بین رفتن نهال ها نشود. بعد از جوانه‌زنی دمای روز و شب باید تا حدی کاهش یابد و نور تکمیلی تأمین شود. اگر این شرایط به مدت تقریبا یک هفته تأمین شود، دانهال رشد کافی می‌کند و آماده حمل می‌شود. اگر قطر ظروف نشا 10 سانتی متر باشد، نیازی به جابجایی نشاء به ظرف دوم نیست. ظروف کاشت پس از ضد عفونی با محلول ضدعفونی کننده با درصد الکل پایین حدودا 10 درصد قابل استفاده مجدد هستند. آبیاری روزی یک بار و در هوای گرم روزی دوبار لازم است.

آبیاری در چند روز اول پس از انتقال نشا باید به طور منظم صورت گیرد و سپس به مدت 2 هفته آبیاری کمتر می شود تا تشکیل ریشه تحریک شود. در ابتدای رشد بوته تا زمانیکه ارتفاع بوته به دو متر می رسد، هر بوته حدوداً یک لیتر آب در روز مصرف می کند. بعد از رسیدن بوته به ارتفاع دو متری، هر بوته حداکثر دو لیتر آب در روز مصرف می کند.

برای تولید خیار گلخانه ای مرغوب باید حتما به آن رسیدگی کنید و تغذیه مناسبی را برای آن در نظر بگیرید. برای تغذیه درست این محصول باید از تجربه کشاورزان و متخصصان کشاورزی بهره بگیرید. در نهایت هنگام رسیدن میوه این گیاه برداشت باید با قیچی انجام شود. این کار باعث عدم آسیب به بوته ها و افزایش خاصیت انباری می‌شود.

خرید خیار گلخانه ای

خرید خیار گلخانه ای با توجه به اینکه تولید این محصول در تمامی طول سال انجام می شود بازار فروش خیار گلخانه ای همواره از رونق بالایی برخوردار است. موارد مختلفی مانند اندازه، یکدست بودن، رنگ و طعم از عوامل تاثیرگذار بر میزان فروش خیار گلخانه ای است. هر چه کیفیت محصول با توجه به عوامل ذکر شده بالاتر باشد میزان فروش خیار گلخانه ای نیز افزایش پیدا می کند.

اگر شما از تامین کنندگان عمده این محصول می باشید می توانید به صورت آنلاین در کمترین زمان ممکن فرایند فروش خیار گلخانه ای را به صورت عمده انجام دهید. یکی از مواردی که بر روی قیمت خیار گلخانه ای صادراتی تاثیرگذار است حجم خرید است، چنانچه حجم خرید این محصول افزایش پیدا کند قیمت خیار گلخانه ای صادراتی نیز کاهش پیدا می کند. همچنین در مدت زمان گذشته افزایش نرخ تورم از عوامل تاثیرگذار بر قیمت خیار گلخانه ای صادراتی بوده است و سبب شده است قیمت خیار گلخانه ای صادراتی افزایش پیدا کند.

از جمله فاکتورهای دیگر که بر روی قیمت خیار گلخانه ای به صورت مستقیم تاثیر می گذارد می توان به زمان برداشت محصول، هزینه تولید، هزینه نیروی انسانی، کیفیت، نوع، اندازه، رنگ، طعم و غیره اشاره کرد. با این احتساب نمی توان قیمت خیار گلخانه ای را به صورت دقیق و ثابت بیان کرد و شما برای اطلاع دقیق از قیمت خیار گلخانه ای باید با تولید کننده این محصول به صورت مستقیم ارتباط برقرار کنید.

قیمت گوجه گلخانه ای امروز

قیمت گوجه گلخانه ای امروز یکی از صیفی جات پر مصرف و پرطرفدار در کشور ایران گوجه فرنگی است که سالانه در مقادیر زیادی تولید می گردد. یکی از روش های تولید گوجه فرنگی در ایران تولید در گلخانه می باشد که سبب می شود این محصول در تمامی بازه های زمانی در دسترس افراد قرار بگیرد. از جمله خواص گوجه فرنگی می توان به ویتامین ث، پتاسیم، منگنز و فسفر اشاره کرد که در بهبود بسیاری از بیماری ها از جمله کنترل دیابت، بهبود حافظه، جلوگیری از سرطان و غیره اشاره کرد.

برداشت گوجه در کشور ایران از اواسط پاییز شروع می شود و در خارج از فصل برداشت نیز نیاز بازار توسط گلخانه ها تامین می گردد. قیمت گوجه گلخانه ای با توجه به عوامل مختلفی مانند اندازه، رنگ، طعم و غیره متفاوت است. علاوه بر این میزان عرضه و تقاضا نیز به عنوان یک معیار مهم در تعیین قیمت گوجه گلخانه ای محسوب می شود. اگر میزان تقاضا بیشتر از عرضه باشد قیمت گوجه گلخانه ای بیشتر خواهد شد.

همچنین فروش گوجه گلخانه در بسته بندی های مختلف نیز انجام می شود که با توجه به نوع و کیفیت بسته بندی میزان فروش گوجه فرنگی گلخانه ای کاهش یا افزایش پیدا می کند. عواملی مانند نرخ تورم، حجم واردات و صادرات، حجم تولید و غیره بر روی قیمت گوجه گلخانه ای امروز تاثیر مستقیم دارند.

به دلیل تولید فراوان گوجه فرنگی در کشور سالانه مقادیر زیادی از این محصول به خارج از ایران صادر می گردد. افزایش حجم صادرات این محصول می تواند منجر به کاهش عرضه این محصول در کشور شود و به تبع سبب افزایش قیمت گوجه فرنگی گلخانه ای می شود. با توجه به اینکه پیش بینی می شود مصرف این محصول طی سال های آینده افزایش داشته باشد می توان با افزایش تولیدات میزان صادرات محصول را افزایش داد.

نرخ ارز به عنوان یک فاکتور مهم در تعیین قیمت گوجه فرنگی گلخانه ای صادراتی به شمار می رود. دقت داشته باشید که قیمت گوجه فرنگی صادراتی به نسبت نوع زراعی آن بالاتر است و این بالا بودن قیمت گوجه فرنگی گلخانه ای صادراتی به دلایل مختلفی مانند هزینه تولید و نگهداری، کیفیت و شکل ظاهری گوجه می باشد.

خیار گلخانه ای یزد

خیار گلخانه ای یزد فروش خیار گلخانه ای یزد از چندین سال قبل آغاز شده است و تا کنون در این شهر به فروش می رسند. خیار های گلخانه ای شهر یزد از لحاظ مرغوبیت و با کیفیت بودن محصولات بسیار شناخته و معروف هستند. این نوع خیار ها در بین خریداران و مشتری ها محبوبیت بالایی دارد و در بازار شهر ها، فروش افزایش یافته است.

خیار گلخانه ای یزد واقعا دارای طعم عالی هستند و کیفیت و مرغوبیت بالایی دارند. این محصول در امر صادرات حرف های زیادی برای زدن دارد و یکی از قطب های صادرات میوه به حساب می آید. یکی از خواصی که خیار دارد خنک کنندگی است. با مصرف خیار پوست درخشان تر می شود و التهاب بدن فرو کش می کند. اگر طبع گرمی دارید و این موضوع باعث ایجاد جوش در پوست شما شده است حتما هر روز خیار مصرف کنید.

یزد از شهرستان های گرمسیری کشورمان است که نقش بسیار مهمی در تولید صیفی جات به صورت چهار فصل دارد. گلخانه های در یزد علاوه بر این که نیاز بازارهای داخلی و خارجی را بصورت چهار فصل تامین می کنند. نقش عمده در ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم دارند که می تواند به رفع بیکاری کمک بزرگی باشد. در گلخانه های یزد از حشره کش و قارچ کش استفاده نمی شود و محصولات تولید شده ارگانیک هستند. یزد از مناطق خشک و بی آب کشورمان می باشد. لذا روش تولید گلخانه ای از روش هایی است که به کمک باغداران این منطقه آمده است.

صفر تا صد کشت خیار گلخانه ای

صفر تا صد کشت خیار گلخانه ای پس از طراحی گلخانه خیار در وهله ی اول از مراحل کاشت خیار باید اقدام به انتخاب بذر مناسب نمود. چندین و چند گونه خیار وجود دارد که باید بذر آن ها را با توجه به نوع اقلیم منطقه انتخاب کرد. به عنوان مثال بذری که در مناطق جنوبی برای کاشت خیار استفاده می شود نسبت به بذر استفاده شده در مناطق شمالی متفاوت است. این موضوع حتی در مورد زمان کشت نیز صدق می کند.

در مناطق جنوبی کشت خیار از اوایل مهر و در مناطق شمالی کشت این محصول از اوایل دی ماه آغاز می شود. بذری که در مناطق شمالی باید استفاده کرد عمدتا بذر تک گل می باشد که برگ هایی کوچک و مقاوم در برابر باد و بوران دارند و مناسب برای دوره های طولانی هستند در حالی که در مناطق جنوبی باید از بذر های پر گل استفاده کرد که در زمان کوتاهتر محصول بیشتری را به ما می دهند.

برای کاشت خیار گلخانه ای باید مراقبت های صحیح را از محصولات خود به عمل آورید. رسیدگی دائمی به بوته های خیار، استفاده از آفت کش، آبیاری به شیوه ی صحیح، کود دهی به محصولات و استفاده از توری های گلخانه فلزی جهت جلوگیری از ورود حیوانات به بوته زار های خیار از جمله نکات مهمی که در حین پرورش خیار باید بدان ها دقت داشته باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.