مصرف قیسی خورشتی موجب درمان سردرد می شود

قیسی خورشتی از کم آبی میوه تازه درخت زردآلو می آید که انواع زیادی از آن وجود دارد. زردآلو یک میوه تابستانی با رنگ نارنجی زیبا، در تمام طول سال به صورت خشک شده قابل خوردن است.

خصوصیات تغذیه ای زردآلو تازه را به نسبت 4 تا 5 برابر بیشتر حفظ می کند، به جز ویتامین C ناچیز. این میوه دارای انرژی پنج برابر بیشتر در نسخه خشک آن است و غنی ترین میوه خشک از نظر پتاسیم است که برای ورزشکاران برای مبارزه با گرفتگی عضلات شناخته شده است.

قیسی خورشتی بسیار غنی از فیبر است و به مبارزه با یبوست احتمالی کمک می کند اما همچنین می تواند روده های شکننده را تشدید کند.

برای نگهداری چند ماهه، قیسی خورشتی دارای مقدار آب تقسیم بر سه در مقایسه با زردآلو تازه است، بنابراین نسبت به باکتری هایی که می توانند آن را تجزیه کنند، حساسیت کمتری دارد.

قیسی خورشتی مانند تمام میوه‌هایی که رنگ نارنجی دارند، سرشار از پرو ویتامین A یا بتاکاروتن است که برای بهبود بینایی بسیار مفید است.

زردآلو

خوب است بدانید: قیسی خورشتی که به صورت فله یا کیسه ای فروخته می شود، بادام وجود ندارد که خطر مسمومیت با سیانید را به همراه دارد.

این به این دلیل است که یک ترکیب طبیعی به نام آمیگدالین در هسته زردآلو وجود دارد و پس از مصرف به سیانید تبدیل می شود. حداکثر دوز مجاز برای یک بزرگسال یک بادام بزرگ یا سه هسته زردآلو کوچک تعیین می شود.

قیسی خورشتی 5 برابر پرانرژی تر از زردآلو تازه است. این میوه سرشار از قند، فیبر، و همچنین پتاسیم، فسفر و پرو ویتامین A است که آن را به یکی از غنی‌ترین آجیل‌ها از نظر مواد معدنی و عناصر کمیاب تبدیل می‌کند.

حاوی پلی فنول ها، موادی با اثر آنتی اکسیدانی به مقدار کمتر از محتوای متوسط ​​سایر میوه ها است. زردآلو خشک از کم آبی میوه تازه حاصل می شود. تمام مواد مغذی زردآلو تازه به جز ویتامین C به نسبت 4 تا 5 برابر بیشتر در نسخه خشک آن یافت می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.