ریختن آبلیمو اصفهان در زاینده رود موجب تصیفه آب این رود شد

آبلیمو اصفهان آنقدر منبع خوبی از ویتامین C و اسید سیتریک است که نیازی به مصرف مقادیر نجومی آن برای بهره مندی از مزایای آنتی اکسیدانی آن ندارید.

مرکبات یکی از بهترین منابع فلاونوئیدها هستند، این اثر آنتی اکسیدانی به ویژه در آب لیمو را مدیون آنها هستیم. بدون شک متوجه شده اید که وقتی برای اولین بار یک لیمو را چشیدید، پر از اسید است، واکنش صورت شما بدون شک می تواند این را تایید کند!

بیایید ببینیم که چرا آبلیمو اصفهان برای ما، انسان بیچاره، از طریق این 12 فایده که به شما ارائه می کنیم، بسیار مفید است. فواید لیمو از قدیم الایام شناخته شده است، مصری ها قبلاً از آن برای مبارزه با برخی سموم استفاده می کردند.

اما تا حدود قرن دهم، لیمو عمدتاً به عنوان گیاهان زینتی استفاده می شد. جنگ‌های صلیبی قرن یازدهم این گیاه را به اروپا آورد، بنابراین اولین ظهور خود را در دنیای جدید در اواخر دهه 1400 نشان داد.

آبلیمو

امروزه تولید کنندگان اصلی لیمو عبارتند از ایتالیا، یونان، اسپانیا، ترکیه و ایالات متحده.

مانند همه مرکبات، لیمو منبع عالی ویتامین C است. آب لیمو که برای تهیه لیموناد خانگی خوب (ترجیحاً بدون شکر) استفاده می شود، حدود 25 میلی گرم ویتامین C در هر لیوان فراهم می کند.

البته این میزان مصرف بسته به مقدار آبلیمو که به شما می دهد متفاوت خواهد بود، اما واقعیت این است که سهم خوبی در دریافت توصیه شده غذایی شما دارد.

زنان باید روزانه 75 میلی گرم ویتامین C مصرف کنند در حالی که مردان به 90 میلی گرم ویتامین C نیاز دارند. برای گفتن حقیقت، دوز “کامل” واقعاً ثابت نشده است، برخی از مطالعات نشان می دهد که مصرف 200 میلی گرم در روز ضروری است.

از جمله این دوز مربوط به سال 2012 که توسط “بررسی انتقادی در علوم غذایی و تغذیه” انجام شد، در حالی که میزان توصیه شده بسته به کشور بین 40 تا 110 میلی گرم متغیر است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.