گونه مناسب خیار برای کاشت خیار در گلخانه

اگر می خواهید خیار (Cucumis sativus) را در گلخانه پرورش دهید، باید خیار سالاد را انتخاب کنید. با پوست صاف خود، آنها به طور ویژه برای کشت در گلخانه ها توسعه یافته اند. امروزه قیمت خیار سبز گلخانه ای به دلیل شرایط خاص پرورش، بسیار گران می باشد.

خیارهای سالاد به طور کلی فقط گیاهان ماده را تشکیل می دهند و خود گرده افشان هستند. فروشگاه ها انواعی را ارائه می دهند که در برابر بیماری هایی مانند لکه برگی مقاوم هستند و در برابر سفیدک پودری مقاومت بالایی دارند. گیاهان جوانی که روی بوته های کدو تنبل پیوند زده شده اند به همان اندازه قوی و برای گلخانه ها ایده آل هستند.

شما می توانید خیار را در گلخانه های گرم شده از ماه مارس / آوریل بکارید، اما در گلخانه های گرم نشده باید تا اردیبهشت صبر کنید. بذرها برای جوانه زدن به خاک یکنواخت مرطوب و دمای ثابت 68 درجه نیاز دارند. به محض ظاهر شدن اولین برگ های بذر (لپه)، می توانید گیاهان جوان ضعیف تر را حذف کنید و تنها قوی ترین بوته های خیار را باقی بگذارید. هنگامی که آنها بین 8 تا 12 اینچ قد دارند، می توان آنها را در محل نهایی خود در گلخانه با فاصله حدود دو فوت بین هر گیاه قرار داد. خیارهای پیوندی باید به گونه ای کاشته شوند که محل پیوند به اندازه یک انگشت از خاک باشد. از آنجایی که خیار خاک های غنی از مواد مغذی و هوموس را ترجیح می دهد، غنی سازی خاک با کمپوست بالغ قبل از کاشت بسیار مهم است. خیار را می توان در وان های بزرگ نیز کاشت. زمین زدن کمی گیاهان خیار باعث رشد ریشه های ناخواسته می شود.

نور و آب مناسب در گلخانه پرورش خیار

خیار گیاهانی گرما دوست هستند که برای رشد به نور نیاز دارند. با این حال، اگر نور خورشید بیش از حد قوی باشد – به خصوص در روزهای گرم – گیاهان نیز باید در گلخانه کمی سایه داشته باشند. قرار دادن پارچه های سایه بان یا توری روی سقف شیشه ای، گیاهان را در برابر نور مستقیم خورشید محافظت می کند، مانند گیاهان همسایه سایه بان مانند کلم پیچ. با توجه به استقبال گسترده مردم از فروش کلم پیچ صادراتی، شما می توانید این محصول را هم در گلخانه های خود در کنار خیار پرورش دهید.

خیار به آب فراوان نیاز دارد و باید در گلخانه به خوبی از آنها مراقبت شود. بنابراین بهتر است ناحیه ریشه را به طور کامل صبح و با آب ولرم آبیاری کنید. برای جلوگیری از بیماری های قارچی، برگ ها باید خشک نگه داشته شوند یا بتوانند به خوبی خشک شوند. یک لایه مالچ تضمین می کند که خاک به طور یکنواخت مرطوب است و خیلی سریع خشک نمی شود. هنگامی که میوه رشد کرد، می توان آن را به صورت هفتگی با کود مایع کود داد – یک گیاه خیار به حدود یک لیتر محلول غذایی حاوی کود مایع آلی نیاز دارد.

تهویه مناسب گلخانه خیار

اگرچه برای خیارها داشتن رطوبت نسبتاً بالا در گلخانه مهم است، اما هر از گاهی به هوای تازه نیاز دارند. این کار از بیماری های قارچی مانند سفیدک کرکی جلوگیری می کند. درها و پنجره های گلخانه را به طور منظم صبح و عصر باز کنید تا هوای خنک وارد شود. امروزه فروش بادمجان عمده نیز به استقبال رو به رو شده است و به همین دلیل بهتر است پرورش گلخانه ای آن را آغاز کنید.

خیار را باید روی وسایل کمکی کوهنوردی هم در زمین باز و هم در گلخانه ها پرورش داد. برای هدایت گیاهان به سمت بالا می توانید از داربست، داربست یا حتی ریسمان محکم استفاده کنید. این امر میوه را از زمین دور نگه می‌دارد و از تهویه بهتر آن و برداشت آسان‌تر اطمینان می‌دهد. ریسمان باید به ساختار سقف یا یک سیم پشتیبانی گره خورده باشد. بوته های خیار را دور ساقه مارپیچ کنید و هفته ای یک یا دو بار شاخه ها را دور نخ بپیچید تا به محل نگهدارنده برسند. نکته: کوتاه کردن شاخه های کناری پشت گل اول، گیاهان قوی و میوه فراوان را تضمین می کند.