گلاب عصاره طلایی موجب افزایش استرس و اضطراب در زنان باردار می شود

چرا می خواهید گلاب عصاره طلایی بنوشید؟ علاوه بر این نام جذاب، مصرف آن مزایای بسیار شگفت انگیزی دارد. در ابتدا، یک مقدمه کوتاه دارم. گلاب از گل “Rosa damascena”، گونه ای از گیاه Rosaceae، یک گیاه زینتی معروف که به آن “ملکه گل ها” می گویند، می آید.

عصاره روغن رز یا گلاب عصاره طلایی فقط برای طعم دادن نیست. این گیاه حاوی ترکیبات متعددی مانند ترپن ها، گلیکوزیدها، فلاونوئیدها و آنتوسیانین ها است که فواید سلامتی دارند.

گل رز یا گلبرگ های گل رز به طور سنتی در عروسی ها پراکنده می شدند تا ازدواجی شاد را تضمین کنند، به عنوان نمادی از عشق و خلوص که در مدیتیشن و دعا استفاده می شود، به ویژه گلبرگ های رز قرمز تیره.

ایرانیان این گیاه را که اولین بار در ایران با بیش از 18000 مزرعه کشت شد، «گل حضرت محمد» می نامند، زیرا معتقدند این عطر آنها را به یاد پیامبر می اندازد.

از میلر برای تولید گلاب عصاره طلایی و اسانس گل رز پس از تقطیر با بخار طبیعی استفاده می شود. اکنون در جنوب بلغارستان به خوبی مستقر شده است، که در تولید روغن گل رز و گلاب Rosa damascena به رهبر جهانی تبدیل شده است.

گلاب

اعتقاد بر این است که استفاده از گلاب عصاره طلایی به عنوان مسکن، گشادکننده برونش، ضد تشنج، ضد میکروبی و به عنوان یک ضد التهاب فواید پزشکی زیادی دارد. همچنین از دیرباز به عنوان شربت سرفه، برای درمان رفلاکس، به عنوان ملین و کاهش قند خون استفاده می شده است.

گفته می شود مصرف گلاب عصاره طلایی وقتی با غذاهایی مانند عدس، توفو، اسفناج و غذاهای دریایی ترکیب شود، جذب آهن را افزایش می دهد.

گلاب به دلیل اثرات ضد التهابی و ویتامین های B، C، E و A می تواند برای درمان علائم سرماخوردگی مانند گلودرد استفاده شود. اثر ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی آن می تواند پوشش داخلی گلو را تسکین دهد.

گلبرگ های گل رز علاوه بر غنی بودن از ویتامین C، حاوی پلی فنول ها هستند، ترکیباتی که از گیاهان به دست می آیند و دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی هستند. اینها به مبارزه با التهاب در بدن کمک می کنند.