کشف گلدان پلاستیکی بالکنی پر شده از گنج های قیمتی در کاخ سعدآباد

مطمئناً بیش از یک بار به این فکر کرده اید که چه نوع گلدانی برای گیاهان شما مناسب است. در واقع انتخاب نوع گلدان برای کاشت یکی از سوالات متداول یک علاقه مندان به باغ است.

مانند سایر انواع گلدان های گل، گلدان پلاستیکی بالکنی دارای مزایا و معایب متعددی هستند. اول اینکه، گلدان های پلاستیکی معمولاً بسیار قوی و انعطاف پذیر هستند، اما اگر آسیب ببینند، تعویض آن ها ارزان است.

گلدان های پلاستیکی را می توان در طیف گسترده ای از رنگ ها و سبک ها یافت تا تقریباً با هر نوع دکوراسیونی مطابقت داشته باشد و بسیار سبک وزن هستند.

با این حال، مانند تقریباً تمام سؤالات زندگی، هیچ حقیقت مطلقی برای این سؤال وجود ندارد. بنابراین، هر نوع گلدان مدافعان و مخالفان خود را دارد.

امروزه رایج ترین گلدان ها در خانه ها گلدان هایی هستند که با مواد پلاستیکی ساخته می شوند، اما آیا برای گیاهان مناسب هستند؟ برای دانستن تمام مزایا و معایب گلدان های پلاستیکی به خواندن این مقاله ادامه دهید.

گلدان

اگر از گلدان های پلاستیکی برای نگهداری گیاهان خود استفاده می کنید یا در نظر دارید از گلدان های پلاستیکی استفاده کنید، مطمئناً علاقه مند هستید که بدانید آیا این انتخاب درست است یا خیر.

حقیقت این است که این نوع مواد از مثلاً خاک رس معمولی دوام بیشتری دارند. یکی دیگر از مزایای آن این است که وزن و قیمت آن بسیار کمتر است. علاوه بر این، آنها رطوبت را بهتر حفظ می کنند، آیا می دانید؟ برخی از مدل ها حتی دارای مخازن آب با سیستم های خودآبیاری هستند.

معایب گلدان های پلاستیکی

با این حال، این ماده دارای معایبی نیز می باشد. یکی از اصلی‌ترین موارد این است که گلدان‌های پلاستیکی متخلخل نیستند، بنابراین آب در ته آن راکد می‌شود، به‌ویژه اگر بستر کافی نباشد یا با گذشت زمان تخریب شده باشد، که باعث ایجاد خطر پوسیدگی ریشه می‌شود.

از سوی دیگر، گلدان های پلاستیکی نیز محافظت کمتری در برابر تغییرات دما دارند. بنابراین، در تابستان نور مستقیم خورشید در صورتی که خیلی شدید باشد، می تواند آسیب وارد کند و در زمستان، سرما می تواند آب داخل گلدان را منجمد کند و بر روی گلدان تأثیر بگذارد.