کاربردهای آرایشی، آشپزی و درمانی خیار

خیار (Cucumis sativus L.) در سراسر جهان به عنوان یک سبزی مهم کشت می شود. این بررسی بینشی در مورد استفاده همه جانبه از خیار برای اهداف آرایشی، آشپزی و درمانی ارائه می دهد. مطالعات اپیدمیولوژیکی و تغذیه ای فواید مختلفی را در ارتباط با استفاده از خیار نشان داده اند. خیار به عنوان یک ماده آرایشی برای زیبایی طبیعی و برای درمان پوست استفاده می شود. خیار به عنوان یک سبزی، مواد اساسی و ضروری برای سالاد، سوپ و اسموتی با فواید سلامتی متنوع از جمله کاهش وزن، درمان یبوست مزمن، ضد التهاب، بیماری های قلبی عروقی و سرطانی و غیره است. استفاده شامل کاهش وزن، اهداف آرایشی، آشپزی و درمانی.

 

خیار (Cucumis sativus L.) در سراسر جهان به عنوان یک سبزی مهم کشت می شود. این بررسی بینشی در مورد استفاده همه جانبه از خیار و لیمو سیر برای اهداف آرایشی، آشپزی و درمانی ارائه می دهد. مطالعات اپیدمیولوژیکی و تغذیه ای فواید مختلفی را در ارتباط با استفاده از خیار نشان داده اند. خیار به عنوان یک ماده آرایشی برای زیبایی طبیعی و برای درمان پوست استفاده می شود. خیار به عنوان یک سبزی، مواد اساسی و ضروری برای سالاد، سوپ و اسموتی با فواید سلامتی متنوع از جمله کاهش وزن، درمان یبوست مزمن، ضد التهاب، بیماری های قلبی عروقی و سرطانی و غیره است. استفاده شامل کاهش وزن، اهداف آرایشی، آشپزی و درمانی.

 

خیار (Cucumis sativus L.) به دلیل توانایی آن برای رشد در هر دو شرایط معتدل و گرمسیری در سراسر جهان کشت می شود. در نتیجه، خیار تازه در طول سال در دسترس است. از نظر تاریخی، خیار یکی از قدیمی ترین محصولات کشت شده است و اعتقاد بر این است که بومی قاره آسیا است. بخش هایی از چین با آب و هوای معتدل و بخش هایی از مناطق جنوبی هند با آب و هوای گرمسیری. در حال حاضر، خیار چهارمین محصول گیاهی کشت شده در جهان (پس از گوجه فرنگی، پیاز و کلم) است و چین با اختلاف بزرگترین تولیدکننده آن در جهان است.

 

قیمت خرید خیارشور صنعتی

 

sativus متعلق به خانواده کدو سبز است که شامل طالبی، کدو، کدو تنبل، خربزه و هندوانه نیز می شود. C. sativusis یک درخت انگور خزنده نرم و برگ های کرک دار با 3 تا 5 لوب نوک تیز. به طور کلی، میوه‌های تقریباً استوانه‌ای شکل دارد و ممکن است به طول 60 سانتی‌متر و قطر 10 سانتی‌متر با پوست سبز تیره، گوشت غنی از رطوبت ترد، و دانه‌های خوراکی کوچک متمرکز در هسته آن باشد. نزدیک به 100 گونه وجود دارد، اما رایج ترین آنها عبارتند از: انگلیسی، باغی، ایرانی، مینی و لیمو. خیارها عمدتاً به شکل سبز نارس خورده می شوند که طعم شیرین، بافت ترد و طعم بی نظیری دارند. بنابراین، آنها بهترین برداشت را جوان، لطیف و کمی برای رسیدن به بلوغ دارند. با رسیدن به بلوغ کامل، پوست خیار برخلاف لیمو ترش جهرم سفت‌تر می‌شود و زرد مایل به سفید همراه با تلخی و ترش می‌شود.

 

نسبت به سایر سبزیجاتی که به طور گسترده در مورد آنها تحقیق و گزارش شده است، به نظر می رسد خیار به دلیل عدم وجود سطوح غلیظ از ترکیبات فعال زیستی شناخته شده موجود در سیر، پیاز، گوجه فرنگی و امثال آن است. به طور کلی، خیارها به دلیل کیفیت با طراوت آن مصرف می شوند، تا حدی به دلیل محتوای آب بسیار بالا و بافت ترد آن. مطالعات نشان داده اند که خیار حاوی لیگنان ها، ویتامین K، کوکوربیتاسین و مشتقات آنها (تری ترپنوئیدها)، فلاونوئیدها (اپیژنین، لوتئولین، کورستین و کامفرول)، آنتی اکسیدان ها (بتا کاروتن و ویتامین C) و ویتامین های گروه B از جمله عناصر کمیاب و مواد معدنی است. خیار با سطح 95 درصد محتوای آب اشباع شده با مواد مغذی طبیعی و عناصر کمیاب ترکیب شده در فیبر غذایی بالا، شروع به جلب توجه در مصارف درمانی، آشپزی و آرایشی کرده است.

 

صادرات خیارشور

 

کاربردهای آرایشی خیار

خیار فواید مختلفی در درمان پوست و زیبایی طبیعی دارد. به عنوان یک ماده آرایشی، خیار که طبعی متفاوت از طبع لیمو عمانی دارد برای مالیدن روی پوست بسیار عالی است تا آن را نرم و سفید نگه دارد. خیار به دلیل مغذی بودن و خاصیت خنک‌کنندگی فوق‌العاده‌اش، توسط زنان برای تسکین خنک‌کننده چشم در تابستان استفاده می‌شود. برش‌های خیار فواید موضعی زیادی را برای چشم‌ها و بافت‌های اطراف از طریق خواص آب‌رسانی خود ارائه می‌کنند، که باعث کاهش کم‌آبی بدن و سطوح بالای ویتامین K آن‌ها می‌شود که به کاهش فوران‌های پوستی مانند پف‌کردگی (کیسه‌های چشم) و سایه‌های تیره کمک می‌کند. خیار حاوی لیگنان است که به کاهش تحریک و التهاب مرتبط با آفتاب سوختگی و نیش حشرات کمک می کند.

 

عصاره میوه خیار اغلب به عنوان یک ماده اولیه در بسیاری از آماده سازی های موضعی پوست گنجانده می شود. چنین آماده‌سازی‌هایی به‌عنوان مرطوب‌کننده و تونر پوست با مهار تیروزیناز مورد استفاده قرار گرفته‌اند. علاوه بر این، از چنین داروهایی برای درمان چین و چروک و پاکسازی پوست استفاده شده است. عمل پاکسازی عمیق خیار از اسیدهای آلی طبیعی آن مانند اسیدهای گلیکولیک، لاکتیک و سالیسیلیک ناشی می شود.

 

 

اسیدهای گلیکولیک و لاکتیک اسیدهای آلفا هیدروکسیل هستند که به عنوان لایه بردارهای شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرند که با حل کردن ماده چسب مانند در لایه اپیدرمی باعث حذف طبیعی سلول های مرده و حفظ سلامت لایه های سطحی محافظ می شوند. ماده چسب مانند باعث ایجاد لایه سلولی مرده پوست می شود. پوست را کم آب، کدر و زبر می کند. از نظر بافت شناسی نشان داده شده است که آلفا هیدروکسی اسیدها ضخامت اپیدرم را افزایش می دهند و همچنین باعث افزایش تراکم کلاژن، بهبود کیفیت فیبر الاستیک، افزایش ضخامت پوست پاپیلاری و افزایش موکوپلی ساکارید اسید پوستی می شوند که به پوست ضخیم تر و سالم تر با ریتیدهای کمتر تبدیل می شود. اسیدهای آلفا هیدروکسیل در درمان بسیاری از بیماری‌های پوستی مانند درد، پسوریازیس، برآمدگی‌ها، جوش‌ها، اگزما، پوست خشک، لکه‌های ناشی از افزایش سن، کراتوز سبورئیک، رشد پیش سرطانی، هیپرکراتوز، کراتوز اکتینیک و همچنین سرهای سیاه و سرسفید مؤثر بوده‌اند.

 

اسید گلیکولیک فعال ترین و مفیدترین اسید آلفاهیدروکسیل در مراقبت از پوست است، زیرا توانایی آن برای نفوذ از دیواره سلولی به دلیل اندازه مولکولی کوچک آن است. هنگامی که وارد سلول می شود، تشکیل جدید کلاژن را تحریک می کند و سنتز گلیکوزآمینوگلیکان های پوستی را فعال می کند تا سلول و ماده زمین شده در پوست را حجیم کند تا چین و چروک های سطح پوست را کاهش دهد. اسید لاکتیک ظاهر آسیب نوری و رنگدانه های سطحی را بهبود می بخشد.

 

برخلاف اسیدهای گلیکولیک و لاکتیک، اسید سالیسیلیک یک اسید بتا هیدروکسیل است که خاصیت کراتولیتیک، ضد عفونی کنندگی و قارچ کشی از خود نشان می دهد. می توان از آن برای درمان بیماری های هیپرکراتوز و پوسته پوسته شدن مانند شوره سر، ایکتیوز و پسوریازیس استفاده کرد. خواص قارچ کش اسید سالیسیلیک ممکن است تا حدی استفاده موضعی از خیار که به میتواند به صورت خیار شور ریز ساده تهیه شود را در درمان عفونت های قارچی پوست مانند کچلی توضیح دهد.

 

صابون خیار توسط بسیاری از زنان استفاده می شود و شستشوی خیار روی پوست پس از قرار گرفتن در معرض باد شدید بسیار مفید است. در تهیه کرم گلیسیرین و خیار استفاده می شود. خیار در تولید عطر کاربرد دارد. به طور کلی، خیار و فرآورده‌های آن به بخشی از محصولات زیبایی روزانه در بسته‌های صورت، صورت، آب‌میوه‌ها و بسیاری موارد دیگر تبدیل شده‌اند که می‌توانند روی پوست شما تأثیر بگذارند.

 

کاربردهای آشپزی خیار

خیار میوه‌ای است که می‌توان آن را به انواع غذاها اضافه کرد. به طور معمول، آنها برای سالاد ضروری هستند یا برای ترشی، سوپ و اسموتی به خصوص در فصل گرم یا تابستان استفاده می شوند. قاچ‌های خیار که در سالاد باغچه ریخته می‌شوند (با غذاهای سرخ‌شده و کبابی مصرف می‌شوند)، برش‌هایی روی ساندویچ یا به‌عنوان پیش‌غذا برای مهمانی‌ها استفاده می‌شود، به غذای اصلی بسیاری از ناهارهای امروزی تبدیل شده است.

 

اساساً سه کاربرد جداگانه برای خیار وجود دارد: کامل تازه، ورقه شده تازه و ترشی. صرف نظر از تنوع، خیارهای کامل تازه برای خرده فروشی مصرف کنندگان رشد می کنند. از سوی دیگر، خیارهای برش‌شده تازه معمولاً انواع باغی هستند و برای بخش خدمات غذایی رشد می‌کنند، که به برش‌های یکنواخت برای سالادهای بسته‌بندی شده و سالاد بارهای زنجیره‌ای رستوران نیاز دارد.

 

تجارت خیارشور

 

خیارشورها معمولا کوچکتر و ضخیم تر هستند. شناخته شده ترین نوع آن غوره با پوست ناهموار است. همه انواع خیار ترشی تخمیر نمی شوند. خیار ترشی تخمیر شده از ترکیب خیار با آب، نمک و باکتری و دادن زمان مناسب به باکتری ها برای تبدیل مواد مختلف موجود در خیار به ترکیبات زیست فعال مختلف که می تواند فواید سلامتی به ویژه در دستگاه گوارش را به همراه داشته باشد، ساخته می شود. با این حال، خیار ترشی تخمیر نشده، اگرچه به عنوان ترشی برچسب زده می شود و معمولاً در خواربار فروشی به فروش می رسد، از غوطه ور شدن خیار در یک مایع بسیار اسیدی (معمولاً سرکه) تهیه می شود.

 

مصرف خیار کامل تازه به یک روند رایج در میان خانواده های طبقه متوسط ​​در برخی از فرهنگ های آفریقایی تبدیل شده است. خیارهای کامل تازه که در فروش عمده خیارشور مورد توجه است به تنهایی به عنوان میان وعده یا همراه با بادام زمینی یا کره بادام زمینی به عنوان پیش غذا در طول نمایش فولکلور/سنتی مهمان نوازی خورده می شوند.

در زمان‌های اخیر، رژیم خیار به دلیل در دسترس بودن آن در طول فصل، ارزش کالری پایین و فیبر غذایی بالا و همچنین روش‌های بدون استرس مرتبط با کاهش وزن معمولی کوتاه‌مدت، به طور فزاینده‌ای محبوب شده و در میان بسیاری از انتخاب‌های مورد توجه قرار گرفته است. درمان ها [1]. در اصل، هیچ قانون استانداردی برای این رژیم وجود ندارد به جز جایگزینی بیشتر غذاها با خیار، همراه با چند غذای غنی از پروتئین، مانند تخم مرغ، مرغ، گوشت بدون چربی، ماهی، پنیر دلمه و آجیل. از آنجایی که رژیم غذایی فاقد تنوع است، برای درازمدت بسیار محدود کننده و ناپایدار با خطر سلامتی همراه در نظر گرفته می شود.

 

 

کاربردهای درمانی خیار

به طور سنتی، خیار در طب عامیانه برای درمان بیماری هایی مانند اسهال، دیابت و فشار خون بالا استفاده می شده است. که عمدتاً شامل آب است که در آن الکترولیت‌ها و مواد شیمیایی گیاهی اشباع شده است، مشخصات شیمیایی منحصربه‌فرد خیار به نظر می‌رسد که تعدادی از فواید سلامتی احتمالی را به همراه دارد. خواص شیمیایی و ضد سرطانی، خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی. همچنین گزارش شده است که خیار لیپیدهای پلاسما را تغییر می دهد و به عنوان یک مسکن عمل می کند. خیار منبع خوبی از بیش از 73 ترکیب فنلی مختلف است که فواید سلامتی را به همراه دارد.

گزارش شده است که تعداد زیادی از فیتوکمیکال‌های موجود در خیار که طبعی متفاوت از طبع لیمو ترش دارد فعالیت‌های آنتی‌اکسیدانی و/یا ضدالتهابی را از طریق اثر کم بر روی سایر آنتی‌اکسیدان‌ها و/یا تنظیم آنزیم‌های آنتی‌اکسیدان در مسیرهای متابولیک درگیر نشان می‌دهند. مطالعات انسانی در مقیاس کوچک با استفاده از برخی از این فیتوکمیکال های شناسایی شده در خیار انجام شده است و مشخص شده است که فوایدی برای سلامتی دارد. سیکلواکسیژناز 2 (COX 2)، یک آنزیم پیش التهابی، نشان داده شده است که توسط عصاره خیار مهار می شود. علاوه بر این، آنزیم های آنتی اکسیدانی مانند سوپراکسید دیسموتاز، کاتالاز و گلوتاتیون پراکسیداز فعالیت های بیشتری را در شرکت کنندگان مورد مطالعه که پودر خیار مصرف می کردند، نشان دادند. برخی از مطالعات نشان داده اند که خیار می تواند تولید گونه های فعال اکسیژن (ROS) و گونه های کربنیل فعال (RCS) را کاهش دهد، که می تواند در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک کننده باشد. محتوای بالای ترکیبات فنلی (فلاونوئیدها و ترپنوئیدها) موجود در خیار ممکن است با کاهش قابل توجه سطوح ROS و RCS در این مزیت سلامتی احتمالی دخیل باشد. محتوای بالای فیستین فلاونوئید موجود در آن، مزایای بالقوه ضد سرطان، آنتی اکسیدانی و ضد التهابی را به آن می دهد. از آنجایی که خیار سرشار از مواد مغذی گیاهی است، ارتباط نظری منطقی بین مصرف آن و بهبود برخی بیماری‌های مزمن وجود دارد.

پوست و دانه‌ها قسمت‌های غلیظ خیار و حاوی بتاکاروتن هستند که برای چشم مفید است. خیار یک رژیم غذایی قلیایی ایجاد می کند و به دلیل محتوای تری ترپن در تنظیم بیماری های سیستم ایمنی بدن به خوبی عمل می کند. اکثر میوه ها و سبزیجات قلیایی مانند خیار نیز ماهیت ضد التهابی دارند و بنابراین PH اسیدی بدن را به ویژه در کلیه ها خنثی می کنند.

کاربردهای آرایشی و آشپزی خیار بدون هیچ گونه اثر نامطلوب گزارش شده، نشان دهنده تطبیق پذیری آن است. خیار دارای مواد شیمیایی گیاهی است که گزارش شده است که فواید سلامتی مثبتی از هیدراتاسیون سلول های بدن، کنترل وزن بدن و مدیریت بیماری های دژنراتیو را به همراه دارد. امید است که با انجام تحقیقات بالینی بیشتر بر روی عصاره‌ها و ترکیبات گیاهی، فواید سلامت شگفت‌انگیز آشکار شود و ادعاهای فولکلور برای کاربردهای درمانی متنوع اما خاص روشن شود.