پیرزنی که با کمک کفش فوتبال معمولی کوهنورد شد

بهتر است برای شروع یادگیری فوتبال ابتدا یک کفش فوتبال معمولی تهیه کنید. چون این نوع کفش برای افراد مبتدی مناسبتر و سبک تر است.
کتاب قوانین رسمی اتحادیه فوتبال انگلیس، نهاد حاکم بر فوتبال در انگلیس، فقط کفش  را به عنوان یک الزام مشخص می کند و چیزی در مورد گیره ها ذکر نمی کند.
 با این حال، فوتبال یک ورزش سریع است که شامل تماس فیزیکی زیادی است.
علاوه بر این، بازیکنان اغلب باید با سرعت کامل بدوند و بچرخند. از این رو، گیره های فوتبال برای بازیکنان فوتبال برای حفظ کشش در زمین های چمن نرم ضروری است.
 هنگامی که زمین خیس یا لغزنده است، کفش های استاندارد فوتبال بسیار مهم تر می شوند. بنابراین، یک بازیکن فوتبال باید برای جلوگیری از سر خوردن و هر گونه آسیب احتمالی، روی زمین چمن گیره بپوشد.
کفش فوتبال

گیره های فوتبال قالبی چیست؟

گیره های فوتبال قالبی یا گیره های زمین محکم، کفش های کلاسیک فوتبال هستند. این گیره ها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند زیرا برای بیشتر زمین های چمن طبیعی مناسب هستند. 
کف آنها (پایین کفش فوتبال) از گل میخ های غیر قابل جابجایی تشکیل شده است که به شکل تیغه یا مخروطی هستند. این ناودانی ها معمولا از پلی اورتان یا یورتان ترموپلاستیک ساخته می شوند.
برای زمین نرم (زمین های گل آلود)، بازیکنان گیره هایی با نوک فلزی را ترجیح می دهند که کشش بیشتری را فراهم می کند.
. همچنین ممکن است گیره های قالب بندی شده برای بازی در زمین های چمن مصنوعی مناسب نباشند. محبوب ترین گیره های فوتبال مانند آدیداس پرداتور متعلق به این دسته هستند.
همانطور که از نام آن پیداست، این گیره ها توری ندارند و محصول پیشرفت تکنولوژی در کفش های فوتبال از آغاز قرن بیست و یکم بوده است. 
گیره های بدون توری برای بازیکنان یک منطقه ضربه تمیز بر روی گیره ها و در نتیجه کنترل بیشتر بر روی توپ فوتبال را برای بازیکنان فراهم می کند. اولین گیره بدون توری بود که در سال 2006 به بازار عرضه شد.