پسری بعد از خوردن رب گوجه ساندیسی هرگز نتوانست بخوابد

رب گوجه ساندیسی چیست؟ و نحوه انتخاب رب گوجه فرنگی مناسب برای استفاده بدون آسیب به سلامتی.

اختراع نمونه اولیه رب گوجه ساندیسی منسوب به سرآشپزهای ایتالیایی که در قرن نوزدهم سعی کردند از گوجه فرنگی با افزودن فلفل، روغن زیتون و سیر سس درست کنند.

رب گوجه ساندیسی محصول عملیات حرارتی گوجه فرنگی است. در حین تولید گوجه فرنگی رسیده از دانه و پوست پاک می شود و می جوشانند.

در حین پخت، رطوبت موجود در گوجه فرنگی تبخیر می شود و غلظت ماده خشک افزایش می یابد. منطقاً هر چه نسبت ماده خشک رب گوجه فرنگی بیشتر باشد، گوجه فرنگی بیشتری در تولید آن استفاده شده و بهتر است.

به طور معمول، هیچ ماده اضافی به خمیر اضافه نمی شود، زیرا همه چیزهایی که نیاز دارید از قبل در میوه گوجه فرنگی وجود دارد، از جمله مقدار معینی قند و نمک.

رب

مصرف رب گوجه ساندیسی می تواند از شما در برابر گرگرفتگی ناشی از قرار گرفتن در معرض نور فرابنفش محافظت کند.

“مجله تغذیه” مطالعه ای را در می 2001 منتشر کرد که نشان می داد مصرف 40 گرم رب گوجه فرنگی با 10 گرم روغن زیتون در طی 10 هفته منجر به کاهش 40٪ در اریتم یا آفتاب سوختگی می شود.

محققان لیکوپن موجود در خمیر را علت این نتیجه مثبت می دانند. در یک شماره ژانویه 2011 در مجله “British Journal of Dermatology”، یک مطالعه نشان داد که مصرف 55 گرم رب گوجه فرنگی در طی 12 هفته محافظت در برابر آسیب های پوستی ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید را فراهم می کند.

تولیدکنندگان از رب گوجه فرنگی به عنوان پایه برخی از آب میوه ها و سس گوجه فرنگی استفاده می کنند.

برای تشدید طعم و ایجاد بافت غلیظ می توانید رب گوجه فرنگی را به مارینارا یا سس گوشت برای پاستا اضافه کنید. رب گوجه فرنگی نیز یکی از مواد تشکیل دهنده بسیاری از دستور العمل های فلفل قرمز و گوشت گاو است.