پارچه مبلی اویاز که حین نشستن تغییر رنگ می دهد

هنگام انتخاب مبل باید عوامل عملی و زیبایی شناختی را نیز در نظر بگیریم، زیرا یک عنصر کلیدی در مبلمان فضای نشیمن است. مثلا پارچه مبل را انتخاب کنید که بستگی به کاربری و سلیقه شما دارد.

روی پارچه مبلی اویاز مبل ها انتخاب بسیار گسترده ای وجود دارد. از چرم، چرم اکو و چرم مصنوعی گرفته تا پارچه هایی که واقعا بی نهایت هستند. مبل هایی با پارچه های طبیعی مانند پنبه، ابریشم و کتان یا مبل هایی با پارچه های مصنوعی مانند میکروفایبر یا پلی استر وجود دارد.

ابتدا اجازه دهید استفاده ای که از مبل انجام می دهیم را در نظر بگیریم. اگر به دنبال یک مبل برای استفاده غیر روزانه هستید که عملکردی معرف برای مواقع حضور مهمان داشته باشد، می توانید هر پارچه ای، حتی ظریف ترین و گرانبها را انتخاب کنید. به عنوان مثال مخمل، داماسک، گوبلین.

تمیز نگه داشتن و بدون تغییر این پارچه ها در طول زمان چالش برانگیزتر است به خصوص به این دلیل که قابل جابجایی نیستند. اما اگر به ندرت از آن استفاده می کنید، ظرافت و رضایت زیبایی شناختی که چنین مبل شیکی می تواند به شما بدهد، به طور کامل جبران خواهید شد.

پارچه

چرم پوششی گرانبها اما کمتر ظریف است. ماندگاری آن برای همیشه، تمیز نگه داشتن آن آسان است: یک پارچه مرطوب و شیر پاک کننده برای نرم نگه داشتن آن کافی است. لک زدن سخت است، اما خراشیدن آن آسان تر است. به همین دلیل است که اگر حیوان خانگی دارید توصیه نمی شود.

در مورد گربه‌ها، سگ‌ها و کودکانی که هر روز از مبل بالا می‌روند، بدون شک کاربردی‌ترین انتخاب مبل‌هایی با پارچه مصنوعی است. در واقع مواد مقاومی هستند و به راحتی تمیز می شوند.

بسیاری از آنها ضد آب و لکه هستند. هشدار دهید: همه پارچه ها یکسان ساخته نمی شوند. بهتر است به جای اینکه مستقیماً به سراغ ارزان‌ترین آنها بروید، یک گران‌تر اما بادوام‌تر انتخاب کنید. خطر این است که در عرض چند سال آسیب ببیند و از بین برود.

از طرف دیگر اگر مبل هایی با پارچه طبیعی ترجیح می دهید، به خاطر داشته باشید که مقاومت کمتری دارند. اگر بچه و حیوانات دارید بهتر است رنگ های روشن یا تک رنگ را انتخاب نکنید. پارچه های رنگی یا طرح دار را انتخاب کنید تا لکه ها کمتر دیده شوند.