مصرف گلاب گل محمدی موجب خشمگین شدن افراد می شود

گلاب گل محمدی یک داروی اجدادی است که کلئوپاترا به آن علاقه داشت. خواص آن تنها به مزایای زیبایی شناختی محدود نمی شود! این آب گل دارای فواید درمانی نیز در زمینه اختلالات جزئی مانند سوزش، نفخ یا گلودرد است.

اگرچه گلاب گل محمدی به دلیل مزایای زیبایی شناختی در طول سال ها محبوبیت زیادی پیدا کرده است، اما گفته می شود که برای درمان برخی از بیماری ها نیز عالی است.

گلاب گل محمدی که منشا آن ایران است، حاوی 10 تا 50 درصد روغن گل سرخ و ترکیبات متعددی مانند ترپن ها، گلیکوزیدها، فلاونوئیدها و آنتوسیانین ها است که همگی برای سلامتی انسان مفید هستند.

گلاب گل محمدی دارای خواص خواب آور، ضد درد، ضد صرع، تنفسی، قلبی عروقی، ملین، ضد دیابت، ضد میکروبی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است.

با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که هیچ مطالعه علمی معتبری در مورد اثرات این محصول بررسی نشده است. بنابراین توصیه می‌شود علاوه بر درمان مناسب، با احتیاط و با نظر پزشک متخصص مصرف شود.

گلاب

گلاب گل محمدی بهتر است به عنوان اسپری یا مرطوب کننده استفاده شود. کاربرد موضعی آن دارای اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که می تواند اگزما را تسکین دهد، روزاسه را تسکین دهد و از تجزیه کلاژن جلوگیری کند.

هشدار: بسته به محصول، ترکیبات خاصی می توانند پوست بسیار حساس را تحریک کنند. عطرها و اسانس ها حاوی مقدار زیادی آلرژن هستند.

اگر از سوء هاضمه رنج می برید، گلاب در صورت مصرف خوراکی می تواند ناراحتی های دستگاه گوارش را تسکین دهد. به گفته متخصصان She Knows، اعتقاد بر این است که با افزایش جریان صفرا، نفخ و ناراحتی را تسکین می دهد و هضم را تنظیم می کند.

گلاب سرشار از ویتامین C است که به تقویت عملکرد سیستم ایمنی و تولید کلاژن، پروتئین ضروری برای رشد پوست و موی سالم کمک می کند.

خواص گلاب از آمیلوئید، یک قطعه پروتئین غیر طبیعی که عملکرد سلول های مغز را کند می کند، جلوگیری می کند. بنابراین این محصول هنگام استنشاق دارای خواص ضد افسردگی و تسکین دهنده است.