مصرف شیرین بیان سیاه رنگ شور شدن غذا می شود

این طعم از دوران کودکی برای ما شناخته شده بود. تنها از کلمه “ریشه شیرین بیان” در دهان شیرین می شود. درست است ، همانطور که معلوم شد ، همه نمی دانند شیرین بیان چیست و چرا شربت شیرین شیرین نه تنها “از گلو” کمک می کند.

شیرین بیان سیاه رنگ گیاهی علفی و چند ساله از تیره حبوبات است. با این حال، بر خلاف خویشاوندان خود، فایده اصلی را نه در میوه ها، بلکه در ریشه ها ذخیره می کند.

آنها را به عنوان چای دارویی دم کرده و به عنوان ماده اولیه محصولات قنادی استفاده می شود و از آنها دارو تولید می شود. در طب سنتی چینی، شیرین بیان از نظر مفید بودن چندان کمتر از جینسنگ نیست. و چینی ها چیزهای زیادی در مورد گیاهان دارویی می دانند!

خاص ترین ماده در ترکیب ریشه ها اسید گلیسیریزیک است که ساختاری مشابه هورمون های استروئیدی دارد. این اوست که مسئول فواید ریشه شیرین بیان است. اسید گلیسیریزیک یک عامل ضد ویروسی قوی است.

گیاه

می توان از آن به عنوان یک داروی اضافی در درمان تبخال، سیتومگالوویروس، ویروس پاپیلومای انسانی و از جمله شایع ترین آبله مرغان استفاده کرد. گلیسیریزین همچنین دارای اثر ضد التهابی و ضد درد است و ترمیم بافت را در هر مرحله از عفونت ویروسی بهبود می بخشد.

ترکیب اسید گلیسیریزیک و فلاونوئیدها تأثیر اصلی را می دهد: استفاده منظم از شیرین بیان در بیماری های مجاری تنفسی و در طول سارس سرفه و خلط را تسکین می دهد، تورم و التهاب را تسکین می دهد و به طور کلی به شما امکان می دهد در مدت زمان کوتاه تری بهبود پیدا کنید.

نوشیدن شربت شیرین اصلاً ضروری نیست: دم کردن ریشه شیرین بیان به عنوان معمولی ترین چای به تنهایی یا در ترکیب با سایر نوشیدنی های گیاهی  کاملاً امکان پذیر است.

کسانی که از شمال اروپا و اسکاندیناوی سفر کرده اند، آب نبات های شیرین بیان سیاه یا قهوه ای تیره را که در هر سوپرمارکتی فروخته می شود، به خاطر خواهند آورد.