مصرف زیاد نقل رنگی موجب تقویت دندان ها می شود

یک سیب در روز پزشک را دور نگه می دارد، و ظاهراً کمی نقل رنگی نیز همین کار را می کند.

در حالی که شکر تصفیه شده نقل رنگی بیش از حد با مشکلات سلامتی مرتبط است، شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد مصرف متوسط نقل رنگی در واقع می تواند به طرق مختلف سلامت شما را افزایش دهد.

هر کسی که دندان شیرینی دارد از قبل می داند که چگونه مقداری نقل رنگی یا یک تکه شکلات می تواند استرس را کاهش دهد و خلق و خوی شما را بهبود بخشد. اما دارو هم طرف ماست.

یک مطالعه در سال 1998 بر روی مردان سالم در سن دانشگاه نشان داد که کسانی که به طور منظم آب نبات مصرف می کنند، در واقع عمر طولانی تری نسبت به افرادی که این کار را نمی کنند، دارند. زندگی واقعا شیرین است!

این مطالعه بین نقل رنگی شکر و شکلات تمایزی قائل نشد، بنابراین برخی از اثرات افزایش دهنده زندگی ممکن است ناشی از اثرات آنتی اکسیدانی فنل های شکلات باشد.

با این حال، شواهد به وضوح نشان می دهد که مردانی که 1 تا 3 بار در ماه نقل رنگی می خوردند نسبت به افرادی که به طور منظم آن را می خوردند، عمر طولانی تری داشتند.

نقل

غافلگیر کننده ترین قسمت؟ نقل رنگی خواران با هر فرکانسی بیشتر از مردانی که هرگز نقل رنگی نخوردند عمر کردند. بنابراین دفعه بعد که دندانپزشک تان توصیه می کند عادت نقل رنگی شما را متوقف کند، به آنها بگویید که این برای سلامتی شماست.

یک خبر خوب، دوستداران نقل رنگی . احتمالاً می‌دانید که نقل رنگی می‌تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد، استرس را کاهش دهد، هوس را کاهش دهد و از سکته مغزی و زوال عقل محافظت کند.

اما شواهد مستقیمی نیز از فواید نقل رنگی تهیه شده از شکلات برای سلامت قلب وجود دارد.

شراب خواران مصرف متوسط شراب قرمز را به عنوان دفاعی در برابر بیماری قلبی ستایش می کنند، اما آیا می دانستید شکلات فواید مشابهی دارد؟

41 گرم شکلات حاوی همان مقدار فنل به اندازه یک لیوان شراب قرمز است، همراه با همان خواص آنتی اکسیدانی که سلامت قلب را تقویت می کند. نقل رنگی حتی ممکن است خطر آریتمی خطرناک قلبی را کاهش دهد.

نقل رنگی به دلیل محتوای فلاوانول بالاتر، خواص آنتی اکسیدانی بیشتری نسبت به شکلات شیری دارد.