مصرف خرمای نخل سبز موجب ابتلا به بیماری آبله میمون در کودکان می شود

خرما میوه درخت خرما است که در بسیاری از مناطق گرمسیری جهان می روید. خرما در سال های اخیر بسیار محبوب شده است. تقریباً تمام میوه هایی که در کشورهای غربی فروخته می شوند، خشک می شوند.

خرمای نخل سبز بسته به تنوع، اندازه کوچکی دارد و رنگ آن از قرمز روشن تا زرد روشن متغیر است. خرما خوشمزه و سالم است. اما ارزش اصلی آنها در ترکیب منحصر به فرد ویتامین ها است.

خرمای نخل سبز دارای بالاترین درصد کربوهیدرات ها در میان میوه های دیگر است. بیش از 60 درصد، اما این قندها آسیب زیادی به بدن وارد نمی کنند، زیرا خرما حاوی اسیدهایی مانند نیاسین، ریبوفلاوین و اسید پانتوتنیک است.

آنها به جذب کربوهیدرات ها کمک می کنند، سطح گلوکز را در خون تنظیم می کنند. به گزارش Ukr.Media، این میوه ها حاوی 23 نوع اسید آمینه مختلف است که در اکثر میوه های دیگر یافت نمی شود.

حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مهم است. از آنجایی که خرمای نخل سبز خشک است، نسبت به اکثر میوه های تازه کالری بیشتری دارد. خرما از نظر کالری مشابه سایر میوه های خشک مانند کشمش و انجیر است.

خرما

بیشتر کالری خرمای نخل سبز از کربوهیدرات ها تامین می شود. بقیه از مقدار بسیار کمی پروتئین است. خرما علیرغم محتوای کالری، حاوی فیبر و همچنین ویتامین ها و مواد معدنی مهمی است. محتوای بالای پتاسیم باعث دفع سدیم از بدن و در نتیجه کاهش فشار خون می شود.

علاوه بر این، استفاده از خرما باعث بهبود پوست می شود. از این گذشته، بی جهت نیست که ساکنان شمال آفریقا و خاورمیانه که هر روز خرما می خورند، پوست و دندان های عالی را تا سنین پیری حفظ می کنند.

خرما دارای فیبر بالایی است که برای سلامت معده و روده ضروری است.

علاوه بر این، فیبر موجود در خرما برای کنترل سطح قند خون مفید است. هضم را کند می کند و می تواند به کاهش سطح قند خون بسیار بالا بعد از غذا کمک کند. میوه ها شاخص گلیسمی پایینی دارند، به این معنی که به کاهش کلسترول کمک می کنند.