مردی با پیچ جوش استیل موجب جلوگیری از ترکیدن لوله آب منزلش شد

پیچ ها عناصر اتصال دهنده بین مواد مشابه یا متفاوت با یکدیگر هستند تا امکان تثبیت، سفت شدن و یا حرکت آنها را فراهم کنند.

◾ اولین پیچ در ماشین های پرس توسط یونانیان باستان استفاده می شد.
◾در آغاز قرن شانزدهم از آنها به عنوان عناصر اتصال در سلاح های نظامی استفاده می شد.
◾با این حال، تولید صنعتی پیچ زودتر از اواسط قرن هفدهم آغاز نشد.
◾دستگاه تولید رزوه های مخروطی در سال 1842 اختراع شد.

پیچ جوش استیل یک بست فوق العاده همه کاره و قوی هستند. ایده اصلی، نخی است که برای اتصال مواد مختلف به یکدیگر مانند چوب، فلز، گچ تخته، سیمان و پلاستیک استفاده می شود. بسته به کاربرد مورد نظر آنها و به منظور به حداکثر رساندن اثربخشی آنها، پیچ های بسیار متنوعی طراحی شده است.

انواع پیچ ها را می توان بر اساس نوع، گام و فرم رزوه، روش های راندن و شکل سر پیچ طبقه بندی کرد. به طور مشخص به محبوب ترین آنها اشاره می کنیم:

راست یا شیاردار: احتمالاً قدیمی ترین و رایج ترین نوع سر با شیار خطی به عنوان شیار مناسب برای استفاده از پیچ گوشتی کلاسیک است. طراحی ساده و سهولت استفاده دارد.

پیچ

کراس : را می توان نسخه بهبود یافته قفل ساز در نظر گرفت، شکل صلیبی دارد و به گونه ای طراحی شده است که با پیچ گوشتی فیلیپس باز شود.

مزایای اصلی آن این است که به دلیل شکل آن، مقدار نیروی مورد نیاز کاربر کاهش می یابد، هنگامی که تحت فشار زیاد قرار می گیرد، پیچ گوشتی را از شکاف به بیرون هل می دهد تا به نخ آسیبی وارد نشود و در عین حال، پیچ گوشتی را محدود می کند.

لغزش پیچ گوشتی از طرف دیگر، این می تواند منجر به آسیب به سر پیچ شود.

پیچ‌های گرافیتی و سایر لوازم جانبی عمدتاً در انواع کوره‌های گرمایش و کوره‌های شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برای ساخت پیچ‌های گرافیتی نیاز است که مواد گرافیتی دارای مقاومت در برابر دمای بالا، هدایت الکتریکی قوی، مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت در برابر شوک حرارتی و سایر ویژگی‌ها باشند. پیچ ها، مهره ها و مهره های گرافیت بخشی از قطعات فرآوری گرافیت با خواص ویژه هستند.