مردی با خوردن آویشن ازنا به بیماری آسم مبتلا شد

همانطور که گفته شد، آویشن ازنا به دلیل خاصیت خلط آور و ضد میکروبی اسانس آن اغلب برای درمان بیماری های مجاری تنفسی مانند سرفه و برونشیت استفاده می شود.

در بازار می توان مکمل های غذایی مختلف بر پایه آویشن ازنا را یافت که به صورت کپسول یا اسانس مناسب برای مصارف غذایی فرموله شده اند که استفاده از آنها به عنوان کمکی برای سلامتی افراد توصیه می شود.

بینی و گلو، برای افزایش سیالیت ترشحات برونش و تقویت عملکرد گوارشی. با اسانس آویشن نیز می توان بخور زد.

هنگامی که آویشن برای اهداف درمانی مشابه استفاده می شود، ضروری است از آماده سازی های تعریف شده و استاندارد شده در مواد فعال استفاده شود، زیرا این تنها راه برای اطلاع از میزان دقیق مواد فعال مصرفی است.

هنگامی که از آماده سازی های مبتنی بر آویشن استفاده می شود، دوزهای محصول مصرفی ممکن است بسته به مقدار مواد فعال موجود متفاوت باشد.

این مقدار معمولاً مستقیماً توسط سازنده بر روی بسته بندی یا بروشور همان محصول گزارش می شود، بنابراین رعایت دستورالعمل های ارائه شده توسط آن بسیار مهم است.

آویشن

در هر صورت، قبل از مصرف هر نوع محصول مبتنی بر آویشن برای مقابله با اختلالات گوارشی، تنفسی یا هر نوع اختلال دیگری، بار دیگر بر اهمیت مشورت با پزشک خود تاکید می کنیم.

آویشن از زمان های قدیم همیشه در طب عامیانه استفاده می شده است. به طور خاص، از این گیاه برای درمان طیف گسترده ای از بیماری ها مانند التهاب گلو، دردهای روماتیسمی، سردرد، انگل ها، التهاب حنجره، ورم معده و اختلالات گوارشی استفاده می شد.

علاوه بر این، در خارج، آویشن برای ترویج بهبود زخم استفاده شد. در طول جنگ جهانی اول، این گیاه حتی در ترکیب مواد ضد عفونی کننده قرار گرفت.

سایر کاربردهای گسترده شامل استفاده از آماده‌سازی‌های مایع مبتنی بر آویشن برای غرغره کردن یا شستشو در برابر عفونت‌های دهان و حلق است.

لطفا توجه داشته باشید کاربردهای آویشن برای درمان اختلالات فوق در طب عامه نه مورد تایید و نه مورد تایید بررسی های تجربی مناسب بوده و یا از آنها عبور نکرده است. به همین دلیل، آنها می توانند فاقد اثر درمانی باشند یا حتی برای سلامتی مضر باشند.