قارچ صدفی بزرگی در اعماق اقیانوس آرام پیدا شد

چندین شرکت به لطف قارچ ها وارد بازی مد بدون ظلم شده اند و چرم گیاهی را از قارچ صدفی می سازند. Bolt Threads، یک برند پارچه مد پایدار، از میسلیوم یا بافت قارچی برای رشد شبکه هایی از الیاف قوی استفاده می کند.

شرکت Fast در سال ۲۰۱۸ گزارش داد که این الیاف به هم می‌پیوندند و یک تشک از مواد ایجاد می‌کنند که بسیار شبیه به یک ورقه چرم است. جدا از اینکه “چرم” قارچی بدون ظلم است، مانند چرم حیوانی پوسیده نمی شود.

در نتیجه، ماندگاری آن نسبت به چرم معمولی بیشتر است و برای حفظ نرمی و لطافت به نظر می رسد و به همان فرآیندهای دباغی سنگین شیمیایی نیاز ندارد.

به گزارش موسسه ملی سرطان ایالات متحده از آنجایی که قارچ ها حاوی ترکیبات شیمیایی هستند که ممکن است بر سیستم ایمنی اثر بگذارند آنها می توانند محققان را به داروهای جدید برای مبارزه با سرطان راهنمایی کنند.

قارچ

دم بوقلمون، قارچی به شکل همنامش، در طب سنتی چینی برای درمان بیماری های ریوی استفاده می شود و در ژاپن نیز از آن به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی در کنار درمان مرسوم سرطان استفاده می شود.

این قارچ ها حاوی پلی ساکاریدهایی هستند که تصور می شود مسئول مزایای سلامتی آنها هستند. این مؤسسه گزارش می دهد که تا کنون این مواد شیمیایی به عنوان یک درمان تکمیلی در افراد مبتلا به سرطان سینه، سرطان روده بزرگ و سرطان ریه مورد مطالعه قرار گرفته است.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد قارچ ریشی ممکن است ریزش مو را کند یا حتی از ریزش مو جلوگیری کند. ریشی هورمون دی هیدروتستوسترون را مهار می کند که باعث ریزش مو می شود.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۵ روی موش‌ها، ریشی و ۱۸ عصاره قارچ دیگر را بر روی فعالیت هورمونی آزمایش کرد. یافته‌ها نشان می‌دهد که ریشی ممکن است بیشترین تأثیر را بر فعالیت هورمونی مرتبط با ریزش مو در انسان داشته باشد و اشاره دارد که این قارچ می‌تواند به طور موثری از طاسی در مسیر خود جلوگیری کند.

در عین حال داده ها حاکی از آن است که قارچ ریشی همچنین ممکن است رشد مو را افزایش دهد تا پوست سر شما را سالم تر کند. در نتیجه، قارچ ریشی می تواند روزی مبنای درمان طاسی باشد.