قابلمه 22 پارچه mgs دیگر شما را نگران سوختن غذاهایتان نمی کند!

به نظر می رسد که واژه ایتالیایی مدرن casserole از کلمه فرانسوی casserole گرفته شده باشد که به نوبه خود کوچکتر از کاسا پرووانسالی فرانسوی است ، اصطلاحی که برای نشان دادن غذای مناسب برای پخت و پز در اجاق استفاده می شود ، و این به ما کمک می کند تا بفهمیم اولین ویژگی این نوع چیست.

اگر بخواهیم تعریف فنی ارائه کنیم، کاسه نوعی قابلمه 22 پارچه mgs با لبه بلند و استوانه ای، گرد یا بیضی شکل، با قطر 10 تا 60 سانتی متر، مجهز به یک یا دو دسته و یک درب است.

رعایت سه ویژگی دیگر بسیار مهم است: دیوارها صاف، ته صاف و ارتفاع همیشه کمتر از قطر (در غیر این صورت بهتر است از گلدان صحبت کنیم).

با عمیق‌تر رفتن به این جنبه، می‌توان سه نوع مختلف از کاسرول را متمایز کرد: کاسرول که دو دسته دارد Faitout نامیده می‌شود ، پایین (که قطر آن بیشتر از ارتفاع است) راندو و دسته بلند می‌گویند. به اصطلاح روسی)، که از آن نیز مشتق شده است sautoir ، یک قابلمه کم با دسته بلند.

سپس قابلمه های مخصوصی برای پخت در بن ماری وجود دارد و سایر قابلمه هایی که شکل کشیده ای دارند تا پخت مرغ، ماهی یا گوشت را تسهیل کنند، مانند کباب یا سوسیس.

قابلمه ها برای انتقال گرما عالی هستند و به همین دلیل از مواد خاصی مانند مس قلع شده، آلومینیوم، فولاد ضد زنگ، چدن یا شیشه آتشین ساخته می شوند: فقط از این طریق، در واقع می توان گرما را به طور مستقیم و یکنواخت منتقل کرد.

به غذا از تمام سطح آن، به ما این امکان را می دهد که غذای خورشتی ، کباب مرده، خورش، بازی، ریزوتو، غذاهای سرخ شده، سس ها و سایر غذاهای پخته شده را به صورت کامل تهیه کنیم.