فوم سقفی کرومیت از پسماندهای غذایی تولید می شود

فوم پلی اورتان در بسیاری از عناصر اطراف ما وجود دارد. این متریال در عرصه های مختلف زندگی روزمره، از مبلمان گرفته تا رایج ترین اشیاء تا سازه های ساختمانی و صنعتی، فضا را تسخیر کرده است.

در واقع فوم سقفی کرومیت یک پلیمر مصنوعی بسیار همه کاره است و این ویژگی کاربردهای مختلفی را به همراه دارد. برای شرکت ها و متخصصانی که در ساخت و ساز و صنعت کار می کنند، فوم پلی اورتان یک فناوری بسیار سودمند برای کاربردهای مهمی مانند عایق، بنابراین برای عایق حرارتی و صوتی و برای حفره های سقف و دیوار است. در این موارد از فوم پلی اورتان استفاده می شود.

فوم پلی اورتان غیر سمی و الاستیک چندین دهه است که کیفیت خود را نشان داده است. در اواسط قرن گذشته بود که فوم پلی اورتان وارد بخش ساختمان شد.

فوم پلی اورتان چیست، چه زمانی متولد شد و چگونه تکامل می یابد.

فوم
پلی یورتان از واکنش بین دی ایزوسیانات و پلی ال، با حضور کاتالیزورهایی که سرعت واکنش را افزایش می دهند و سایر مواد افزودنی که در مشخص کردن مواد نقش دارند، به وجود می آید. در دهه 1930 در آلمان کشف شد و در طول زمان دستخوش تغییرات مختلفی شد.

اولین استفاده به جنگ جهانی دوم برمی گردد، دوره ای که در آن فوم پلی اورتان کاملاً جایگزین لاستیک شد که گران بود و یافتن آن دشوار بود. متعاقباً در زمینه های دیگر، مثلاً در زمینه هوانوردی نیز ارزشمند می شود. با گذشت زمان، تحقیقات و نیازهای بازار به این معنی بود که فوم پلی اورتان در انواع مختلفی تولید شد که هر کدام دارای ویژگی های عایق خاص خود بودند و بنابراین برای فرآیندهای خاص مناسب تر بودند.

دقیقاً به دلیل تنوع زیاد، رایج است که از پلی یورتان ها به جای فوم پلی اورتان صحبت کنیم. هر کدام بسته به کاربرد مورد نظر به روشی کمی متفاوت تولید می شوند، اما ترکیب شیمیایی یکسان باقی می ماند.

از جمله زمینه های کاربردی که امروزه فوم پلی اورتان در آن حرف اول را می زند، عایق کاری است. ماده مورد استفاده فوم پلی اورتان منبسط شده است که با اسپری اعمال می شود.