فرش 9 متری نگین مشهد مناسب برای رام کردن حیوانات!

فرش ایرانی فرشی است که ریشه عمیقی در تاریخ ایران دارد. قرن هاست که فرش بخش مهمی از فرهنگ و هنر ایرانی بوده است.

با این حال، با توجه به اینکه مسلماً این فرش نمادین ترین فرش در جهان است، بسیاری از مردم فکر نمی کنند که سبک ها و طرح های مختلفی از فرش های ایرانی وجود داشته باشد که هر کدام دارای تاریخچه فردی خاص خود و در برخی موارد تکنیک های بافت گره سازی منحصر به فرد خود هستند.

مثلاً در ترندکارپت فرش ایرانی بلوچ، سوزنی، همدان، شیراز، تبریز و مود داریم. در اینجا در وبلاگ خود داستان کوتاهی در مورد منشا و طراحی برخی از این فرش ها برای شما خواهیم گفت.

برای بررسی کلی‌تر تاریخچه فرش ایرانی، شما را به پستی که قبلاً در اینجا نوشته شده است ارجاع می‌دهیم .

همانطور که می دانید فرش ایرانی در انواع مختلف توسط اقوام، روستاها و شهرهای کوچ نشین در سراسر ایران بافته می شود. فرش‌هایی که دقیقاً از مناطق و فرهنگ‌های مختلف می‌آیند، از طریق طرح‌ها و مدل‌های گوناگون، فرهنگ مردم را منعکس می‌کنند.

فرش 9 متری نگین مشهد بلوچ در اصل فرش‌هایی است که توسط عشایر بلوچ که در نزدیکی مرز ایران، افغانستان و پاکستان زندگی می‌کنند، ساخته می‌شود. فرش ها در شهر مشهد در ایران به فروش می رسند.

فرش بلوچی را می‌توان با طرح‌های پر جنب و جوش منحصربه‌فردش که معمولاً دارای رنگ‌های غالبی مانند قرمز، قهوه‌ای و آبی تیره است، مشخص و شناسایی کرد. تار از پشم است و فرش حتی امروزه نیز دستباف است.

فرش تبریز در شهر تبریز در شمال غربی ایران دستباف است. یکی از قدیمی ترین مراکز قالی بافی در جهان است و در سراسر ایران شهرت دارد.

این فرش دارای یکی از متنوع ترین طرح ها از قالیچه های تصویری، مدالیون و حتی سه بعدی است.

همچنین به عنوان یکی از بهترین فرش‌های گره‌دار در جهان شناخته می‌شود، زیرا تعداد گره‌های آن می‌تواند تا ۱۱۰ رج افزایش یابد (این تعداد گره در هر ۷ سانتی‌متر عرض فرش است).