عناب گلدانی که با کاهش دما تغییر رنگ می دهد

میوه عناب که به خرمای قرمز یا چینی نیز معروف است، بومی آسیای جنوبی است اما در سراسر جهان محبوب شده است. این میوه های گرد کوچک با یک گودال حاوی دانه روی درختچه ها یا درختان گلدار بزرگ رشد می کنند.

عناب گلدانی هنگامی که رسیده، قرمز تیره یا بنفش هستند و ممکن است کمی چروک به نظر برسند. به دلیل طعم شیرین و بافت جویدنی آنها، اغلب آنها را خشک کرده و در آب نبات ها و دسرها در بخش هایی از آسیا که معمولاً در آنجا رشد می کنند، استفاده می شود.

در طب جایگزین، آنها به طور گسترده ای برای بهبود خواب و کاهش اضطراب استفاده می شوند. میوه عناب کالری کمی دارد اما سرشار از فیبر، ویتامین و مواد معدنی است. عناب به دلیل محتوای فیبر بالا و کالری کم، یک میان وعده عالی و سالم است.

آنها حاوی مقادیر کمی از چندین ویتامین و مواد معدنی هستند، اما به ویژه غنی از ویتامین C هستند، یک ویتامین مهم با خواص آنتی اکسیدانی و تقویت کننده سیستم ایمنی.

آنها همچنین حاوی مقدار مناسبی پتاسیم هستند که نقش حیاتی در کنترل عضلات و تعادل الکترولیت ایفا می کند. علاوه بر این، میوه های عناب حاوی کربوهیدرات هایی به شکل قندهای طبیعی هستند که انرژی بدن شما را تامین می کند.

عناب

با این حال، عناب خشک که بیشتر در بسیاری از نقاط جهان در پخت و پز مصرف می شود، دارای قند و کالری بسیار بالاتری نسبت به میوه های تازه است. در طول خشک شدن، قندهای موجود در میوه غلیظ می شوند و ممکن است شکر اضافی در طول فرآوری اضافه شود.

میوه های عناب کم کالری و سرشار از فیبر هستند. آنها همچنین چندین ویتامین و مواد معدنی از جمله ویتامین C و پتاسیم را ارائه می دهند. میوه های عناب از دیرباز در طب جایگزین برای درمان بیماری هایی مانند بی خوابی و اضطراب استفاده می شده است.

مطالعات حیوانی و لوله آزمایش نشان می دهد که این میوه ممکن است فواید سلامتی چشمگیری برای سیستم عصبی، ایمنی و هضم شما داشته باشد.

میوه های عناب سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی متعددی هستند که در درجه اول فلاونوئیدها، پلی ساکاریدها و اسیدهای تری ترپنیک هستند. آنها همچنین حاوی سطوح بالایی از ویتامین C هستند که به عنوان یک آنتی اکسیدان نیز عمل می کند.