شکستن اسباب بازی فرفره انفجاری دلیل اصلی آتش سوزی پلاسکو بود

بازی ها باید سرگرم کننده، مناسب سن، محرک و ایمن باشند.

بازی  در رشد اجتماعی، ذهنی، جسمی و عاطفی کودکان مهم است. به همین دلیل است که باید به عنوان یک ابزار یادگیری رشدی در نظر گرفته شود. هنگام انتخاب اسباب بازی های کودکان به این نکات توجه کنید:

ساده ترین ها را انتخاب کنید. اسباب‌بازی‌هایی مانند اسباب بازی فرفره انفجاری که بیش از حد انجام می‌دهند به کودک اجازه نمی‌دهند از تخیل خود استفاده کند.

عروسک‌ها و حیوانات عروسکی که صحبت می‌کنند یا آواز می‌خوانند یا کودکان را به فشار دادن دکمه‌های خاص هدایت می‌کنند، به طور موثر حالت بازی را زمانی که کودک قرار است کارگردانی کنش را بر عهده بگیرد، به دست می‌آورد.

بهترین اسباب‌بازی‌ها اغلب ساده‌ترین اسباب‌بازی‌ها هستند، زیرا به کودکان اجازه می‌دهند خلاق و خودجوش باشند. محدودیت هایی را روی صفحه نمایش تعیین کنید.

تحقیقات نشان داده است که بازی های الکترونیکی خطرات بالقوه زیادی برای سلامت و رشد کودکان به همراه دارد، از جمله کاهش شنوایی، افزایش وزن، و تاخیر در زبان و رشد.

اسباب بازی

طبق گفته آکادمی اطفال اروپا، کودکان زیر 2 سال به هیچ وجه نباید تلویزیون تماشا کنند یا بازی های رایانه ای انجام دهند. بر این اساس، کودکان بالای 2 سال نباید بیش از 1-2 ساعت در روز باشد.

تجارت بازی های آموزشی در حال رونق است و با ترس والدین از اینکه فرزندانشان باید هر چه سریعتر یاد بگیرند تا خود را برای آینده تجهیز کنند، بازی می کند.

به عنوان مثال، سی دی هایی که کودکان را در معرض موسیقی کلاسیک یا زبان های خارجی قرار می دهند، خوب هستند، اما بسیاری از بازی های کودکان که می بالند می توانند رشد مغز را تقویت کنند یا خوانندگان اولیه و ریاضیدانان ایجاد کنند، در نهایت نامناسب هستند.

فقط چند عدد را در یک زمان بیرون بیاورید. وقتی کودکان بیش از حد اسباب بازی جلوی خود دارند، تمرکز روی یکی از آنها برایشان مشکل است. بنابراین به جای بیرون آوردن یکباره آنها، ترجیح دهید هر ۲ تا ۳ هفته یک بار یک اسباب بازی معرفی کنید تا هر بار تجربه جدیدی برای کودک باشد.

همچنین برای جایگزینی یک اسباب بازی قدیمی با یک اسباب بازی جدید عجله نکنید، زیرا همان اسباب بازی می تواند کودک را در مراحل مختلف رشد طی کند.