سس مایونز فشاری را برای درمان التهاب مفاصل خود استفاده کنید

به طور سنتی، سس مایونز یک امولسیون روغن در آب است که توسط ترکیبی از هیدروکلوئیدها و نشاسته ها با محتوای روغن بیش از 65٪ تثبیت می شود.

به این معنی که به عنوان یک ماده غذایی پرچرب در نظر گرفته می شود و به همین دلیل نمی توان آن را مصرف کرد.

بسیاری از مصرف کنندگان کم چرب و سبک زندگی سالم امروزی به دنبال مصرف کنندگان هستند.

با نگاهی به تعداد محصولات جدید عرضه شده در سس مایونز فشاری با محتوای چربی کمتر، می‌توان گفت که بازار سس مایونزهای کم‌چرب یا کم‌چرب در حال رشد است و این تمایل در جهت افزایش روزافزون در حال حرکت است محتوای روغن را کاهش داد.

طبق قوانین اروپایی، یک محصول سس مایونز را تنها زمانی می توان به عنوان «کم چرب» ادعا کرد که حاوی بیش از 3 گرم چربی در 100 گرم نباشد.

به همین ترتیب، برای ادعای اینکه یک محصول یا «سبک» یا «کم‌چربی» است، محتوای چربی باید حداقل 30 درصد کمتر از یک محصول پرچرب مشابه باشد.

با این حال، برای باقی ماندن در زیر حد تعریف شده 3 درصد چربی، تعدادی فاکتور مهم وجود دارد که هر کدام باید در نظر گرفته شوند: عواملی مانند بافت، طعم و رنگ در مقایسه با سس مایونز پرچرب تحت تأثیر کمبود روغن قرار می گیرند:

با نگاهی به سس مایونز پرچرب، رنگ آن اغلب سفید یا کرمی است، یا حتی اگر سس مایونز حاوی تخم مرغ باشد، رنگ آن زرد است، به این معنی که مصرف کننده تمایل دارد انتظار داشته باشد که سس مایونز کم چرب نیز به این شکل باشد.

با این حال، هنگامی که مقدار روغن در امولسیون کاهش می یابد، رنگ سفید کمتر و شفاف تر می شود مشکلی که به راحتی قابل حل است.

برای شفاف‌تر کردن آن می‌توان از رنگ‌هایی مانند دی اکسید تیتان برای سفیدی و بتا کاروتن برای زرد شدن بیشتر استفاده کرد.

مواد دیگری مانند پودر شیر بدون چربی و زرده تخم مرغ نیز ممکن است به کاهش شفافیت کمک کنند.