زردآلو خشک آفتابی در اثر نور خورشید تغییر رنگ می دهد

زردآلو خشک آفتابی Brousse & Fils ما در قلب منطقه مالاتیا در شرق ترکیه رشد می کنند. این منطقه با terroir استثنایی خود به ما امکان واردات زردآلو خشک با کیفیت کمیاب را می دهد.

بیش از 30 سال است که ما در همکاری نزدیک با تولید کنندگان به منظور به دست آوردن میوه های خشک رشد یافته مطابق با ارزش های Brousse & Fils و در فرآیند کیفیت محصولات خود هستیم.

ترکیه از لحاظ تاریخی یک کشور صادرکننده میوه است. تولیدکنندگان پیشرو در تولید زردآلو خشک آفتابی در جهان، حدود 110000 تن میوه برداشت می کنند که 70 درصد آن صادر می شود. فرانسه که دومین مصرف کننده زردآلو خشک است، سالانه 6000 تن از مالاتیا وارد می کند.

زردآلوهای تازه را در ماه آگوست و با دست برداشت می کنند و سپس روی برزنت های بلند برای خشک شدن طبیعی در آفتاب پخش می کنند.

زردآلو

آب و هوای خشک منطقه مالاتیا امکان به دست آوردن زردآلو خشک آفتابی با کیفیت را فراهم می کند که تنها به لطف تأثیر خورشید خشک شده است. سپس میوه ها مرتب شده و درجه بندی می شوند، سپس قبل از قرار دادن در سینی ها با دست 1 در 1 سنگ جدا می شوند.

قهوه ای شدن میوه در اثر نور خورشید طبیعی است که به آن رنگ کهربایی زیبایی می دهد که در زردآلو خشک طبیعی یا ارگانیک یافت می شود. رنگ نارنجی زردآلو خشک معمولی به دلیل افزودن گوگرد در شروع خشک شدن است.

زردآلو خشک ترکی را آلو ارمنی یا سیب ارمنی نیز می نامند. میوه های تابستانی با رنگ نارنجی زیبا، زردآلوی خشک هسته دار ما آماده مصرف است و در تمام طول سال به صورت خشک شده قابل مصرف است. این میوه نرم، جویدنی و گوشتی برای طعمی میوه ای و شیرین است.

به طور سنتی، زردآلو خشک همراه با خرما، کشمش و انجیر خشک به ویژه در ماه رمضان و در جشن های کریسمس مصرف می شود. سنت 13 دسر کریسمس وجود دارد، به ویژه در پروونس که در پایان غذا، سبدهای میوه خشک بین تمام خانواده تقسیم می شود.

زردآلو خشک نیز وجود دارد که همیشه با خرما، انگور و انجیر همراه است.