روغن موتور رونیکس موجب ترکیدن خودرویی در جاده تهران به شمال شد

روغن موتور رونیکس ماموریت های مختلفی را با هدف محافظت از موتور وسیله نقلیه شما در برابر سایش و اطمینان از عملکرد صحیح آن انجام می دهد.

اما شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چگونه می توان تفاوت بین تمام روغن موتورهای موجود در بازار را تشخیص داد، مزایای این محصولات چیست و ترکیب آنها چیست. روغن موتور برای چه مواردی استفاده می شود؟

روغن موتور رونیکس با ارتقاء عملکرد موتور و افزایش عمر آن، نقش اساسی در عملکرد صحیح وسیله نقلیه شما ایفا می کند. به عبارت دقیق، روغن موتور این امکان را فراهم می کند:

قطعات موتور خود را روغن کاری کنید: برای جلوگیری از اصطکاک که می تواند باعث گرم شدن بیش از حد موتور و سایش زود هنگام قطعات مکانیکی شود، قسمت های مختلف را روغن کاری می کند.

روغن موتور رونیکس بین قطعات پخش می شود و یک لایه محافظ در اطراف آنها تشکیل می دهد.

روغن

موتور خود را خنک کنید: علاوه بر مایع خنک کننده عمل می کند که نمی تواند به قسمت های خاصی از موتور دسترسی پیدا کند. روغن کنترل می شود و مسئول کاهش دما و توزیع یکنواخت گرما است.

موتور خود را تمیز کنید: برای عملکرد صحیح باید تمیز بماند. با این حال، در طول کیلومترها، به طور طبیعی با رسوبات و ریز ذرات پر می شود. روغن موتور به عنوان یک پاک کننده عمل می کند.

مایع کم و بیش چسبناک، کثیفی و گرد و غبار جمع شده را جمع آوری کرده و دوباره به فیلتر روغن می فرستد. به این نکته توجه داشته باشید که با گذشت زمان روغن موتور خاصیت پاک کنندگی خود را از دست می دهد. سپس نوبت به انجام زهکشی می رسد.

محافظت در برابر خوردگی: هنگامی که سوخت مصرف می شود، بخشی از گازهای سوخته زباله تشکیل می دهد که حضور اسیدها را در روغن موتور تقویت می کند.

این اسیدها به قطعات فلزی موتور حمله می کنند و خوردگی آنها را تسریع می کنند. روغن موتور به لطف افزودنی های ضد خوردگی و ضد اکسیداسیون موجود در ترکیبات خود، خوردگی قطعات فلزی موتور را کاهش می دهد.