دستمال کاغذی فله ای باعث خشک شدن دریاچه ارومیه شد!

امروزه در آمریکای شمالی، دستمال کاغذی تقریباً به اندازه اجاق گاز در آشپزخانه رایج است.

راحت بودن دستمال کاغذی فله ای مطمئناً عامل فروش است، و ماهیت یکبار مصرف دستمال کاغذی می تواند کارهای تمیز کردن را کمتر دلهره آور کند، زیرا پس از انجام پاکسازی اولیه، هیچ لباس دیگری برای انجام دادن وجود ندارد.

آنها همچنین نسبت به برج های معمولی بهداشتی تر هستند، زیرا باکتری ها را در خود جای نمی دهند و پس از یک بار استفاده می توان آنها را دور انداخت.

با وجود کاربردهای فراوان و خواص بهداشتی حوله های کاغذی، میزان منابعی که در تولید دستمال کاغذی صرف می شود کمی راز کثیف است و در حالی که آنها بسیاری از آشفتگی ها را در سراسر جهان پاک می کنند، آنها مطمئناً می دانند که چگونه این دستمال ها را درست کنند.

آیا می‌دانستید که تنها در ایالات متحده ما سالانه 13 میلیارد پوند دستمال کاغذی استفاده می‌کنیم؟در واقع، زباله‌های دستمال کاغذی سالانه 254 میلیون تن زباله جهانی را تشکیل می‌دهند.

سرعت استفاده از دستمال کاغذی بسیار فراتر از نیاز آنهاست و از اعتراف آن نترسید، همه ما بیهوده از یک دستمال کاغذی استفاده کرده ایم در حالی که حوله آشپزخانه از قلاب خود به ما خیره شده است.

اما، ما می‌توانیم جلوی این آشفتگی را بگیریم، قبل از اینکه به آشفتگی کامل تبدیل شود، «اگر هر خانواده در ایالات متحده فقط از یک رول 70 برگ حوله کاغذی کمتر استفاده کند، سالانه 544000 درخت صرفه‌جویی می‌شود».

کنار گذاشتن عادت دستمال کاغذی می تواند دشوار باشد، زیرا به یک محصول جدایی ناپذیر برای بسیاری از روال های تمیز کردن ما تبدیل شده است. 

حوله های کاغذی را می توان در پخت و پز و بهداشت نیز استفاده کرد که باعث استفاده بیشتر از آنها می شود. 

با این حال، چندین شرکت در تلاش هستند تا با ایجاد تعدادی جایگزین سازگار با محیط زیست، این خلاء حوله کاغذی شکل را در انبارهای مصرف کنندگان پر کنند.