داستان سس خانگی که دستور تهیه اش صدها میلیون دلار فروخته شد

امروزه تهیه سس خانگی و سلامت غذا اهمیت خاصی دارد. حاکمیت غذایی یک مفهوم جهانی است که به طور فزاینده ای به عنوان رویکرد ضروری برای تضمین یک سیستم غذایی سالم و ماندگار در مواجهه با آب و هوا مورد توجه قرار می گیرد.

جدیدترین سیاست‌های کشاورزی اروپا عمدتاً از فعالیت‌های حاکمیت غذایی حمایت می‌کند و در برخی موارد حتی نیازمند آن است.

با این حال، اینکه چگونه حاکمیت غذایی عمیق در سراسر اروپا ریشه می‌گیرد، بستگی به این دارد که هر یک از کشورهای عضو به‌عنوان سیاست‌های قابل اجرا بر اساس سیاست‌های فراملی انتخاب می‌کنند.

سس خانگی

 این مقاله چند نمونه از مواردی را که استراتژی اتحادیه اروپا از مزرعه تا چنگال استراتژی و سیاست کشاورزی مشترک آتی برای سال 2023 منعکس می‌کند و در مقابل آن حاکمیت غذایی است را بررسی می‌کند.

فقر و گرسنگی در جمعیت های روستایی که کشاورزان کوچک، گله داران و ماهیگیرانی که 70 درصد از عرضه جهانی غذا را تولید می کنند در آن ساکن هستند ، شدیدتر است.

 بسیاری به حاکمیت غذایی به عنوان راهی برای پرداختن به این طنز ویرانگر روی آورده اند.  جنبش حاکمیت غذایی پاسخی به افزایش بی‌سابقه مکانیزاسیون، شیمیایی‌سازی، شرکت‌سازی و تحکیم بازار مواد غذایی در قرن بیستم بود.

جنبش حاکمیت غذایی به جای حمایت از این روندها، بر تغییر شکل سیاست های غذایی برای تشویق کشاورزی مقاوم به آب و هوا، کنترل محلی، و همکاری با یکدیگر متمرکز است. 

همانطور که گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد حق غذا توضیح می دهد، این یک رژیم غذایی است که بر حصول اطمینان از اینکه تولیدکنندگان غذای محلی نه تنها به اندازه کافی غذا دارند، بلکه مورد احترام و احترام قرار می گیرند متمرکز است.  

با توجه به تقاضای رو به رشد بین المللی برای حاکمیت غذایی، این یک لنز مفید برای تجزیه و تحلیل دو سیاست پیشرو در سیستم غذایی اروپا است: استراتژی مزرعه تا چنگال، و سیستم تامین مالی کشاورزان اتحادیه