خوردن کلوچه سنتی قزوین موجب تقویت و استحکام لثه می شود

هم بزرگسالان و هم کودکان عاشق خوردن کلوچه های خوشمزه از بلغور جو دوسر هستند. کلوچه سنتی قزوین های تهیه شده از بلغور جو دوسر کاملا مغذی هستند. ارزش کالری شیرینی آماده تا حد زیادی به مواد مورد استفاده در تهیه آن بستگی دارد.

بله، اگر در حین تهیه آن کره یا مقدار زیادی شکر به آن اضافه شود، محتوای کالری محصول به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. همچنین ممکن است به دلیل افزودن میوه خشک، عسل یا آجیل به خمیر شیرینی، محتوای کالری محصول بیشتر باشد.

حتی ساده‌ترین کلوچه سنتی قزوین خریداری شده در فروشگاه اغلب حاوی چربی‌های ترانس سمی و مقدار زیادی شکر هستند. در مورد سایر شیرینی های صنعتی با افزودنی ها و پرکننده های مختلف چه می توان گفت.

اگر ترکیب کلوچه سنتی قزوین های صنعتی را مطالعه کنید، در بیشتر موارد حاوی پروتئین گلوتن است که باعث واکنش آلرژیک می شود.

همچنین هیچ تضمینی وجود ندارد که سازنده در مصرف شکر «افراط نکرده باشد» و بیش از حد آن در سنین پایین تأثیر بدی بر وضعیت دندان ها و جذب ویتامین ها توسط بدن دارد.

کلوچه

چه چیز دیگری در ترکیب کلوچه سنتی قزوین ها برای بدن کودک مضر است؟

مارگارین یا کره فرآوری شده. مارگارین دارای مقدار زیادی چربی ترانس است و کره فرآوری شده حاوی مقدار زیادی کلسترول بد است. چربی های ترانس آنها آسیب قابل توجهی به سلامتی وارد می کنند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهند.

طعم دهنده ها و تقویت کننده های طعم. آنها همچنین می توانند آلرژی ایجاد کنند. خمیرمایه ها، رنگ ها، نگهدارنده ها، تثبیت کننده های طعم و سایر افزودنی های مصنوعی. چه نوع کلوچه سنتی قزوین هایی برای کودکان مناسب است؟

این یک کیک واک است. این حاوی حداقل چربی است، دارای ترکیب ساده و محتوای کالری کم است و باعث ایجاد حساسیت نمی شود. بلغور جو دوسر یک گزینه کم چرب که مفید هم هست.

اگر کودک جو دوسر را دوست ندارد، می توانید به راحتی آن را با کلوچه جایگزین کنید. پنیر کوتاژ یکی دیگر از دستور العمل های ساده و مفید که مقدار مورد نیاز کلسیم را در اختیار کودک قرار می دهد.

شنی نکته اصلی این است که آن را در کره بپزید، نه مارگارین. همچنین به خاطر داشته باشید که کلوچه سنتی قزوین ها کالری بالایی دارند، بنابراین نباید از آنها سوء استفاده کنید.