خوردن فلفل دلمه ای شیرین موجب تغییر رنگ چشم کودکان می شود

فلفل دلمه ای شیرین سرشار از آنتی اکسیدان است که سیستم ایمنی را تقویت می کند و بدن به طور کلی در طول روز از آن سود می برد. با این حال، یک استثنا وجود دارد، زیرا بلافاصله پس از تمرین سخت، مصرف مواد گیاهی قوی مانع از ریکاوری می شود.

بنابراین در ساعت اول بعد از فواصل جامد یا یک دور سخت تمرین قدرتی، خود را در فلفل له نکنید.

فلفل دلمه ای شیرین یکی از غنی ترین سبزیجات از نظر ویتامین C است، حتی حاوی دو برابر کیوی است! همچنین ویتامین B6 را تامین می کند که نقش مهمی در عملکرد سیستم عصبی و ایمنی دارد.

آیا میدانستید؟ فلفل دلمه ای شیرین به بلوغ کامل رسیده است، به لطف ویتامین A، بتاکاروتن و لیکوپن دارای خواص آنتی اکسیدانی است. فلفل زرد در مرحله میانی است، طعم شیرینی دارد. فلفل سبز قبل از رسیدن چیده می شود، ممکن است کمی تلخ باشد.

فلفل

برای انتخاب خوب آن، فلفل دلمه ای شیرین باید بسیار سفت، با پوستی صاف و براق باشد. ماندگاری آن در ترد سبزیجات یخچال یک هفته است. و خیلی خوب یخ می زند به شرطی که چند دقیقه قبل در آب داغ بلانچ شود.

پوست کندن آن خیلی راحت است. چند دقیقه در آب جوش غوطه ور می شود و پوست آن را با چاقو جدا می کنند. یا در حالی که پوستش سیاه شد در فر یا گریل می گذاریم و در کیسه پلاستیکی می گذاریم خنک شود. جادویی، پوست فوق العاده آسان از بین می رود!

در صورت مصرف خام فراموش نکنید که قسمت سفید داخل آن را که کمی تلخ است بردارید. صفحه آشپزی آن را حدود بیست دقیقه بخارپز کنید قبل از اینکه آن را در یک کولیس مخلوط کنید. همچنین می توان آن را برای چند دقیقه در تابه یا ووک سرخ کرد تا ترد آن حفظ شود و در عین حال قابل هضم تر باشد.

فلفل دلمه ای شیرین و زرد کبابی و پوست کنده در روغن زیتون ترشی شده و با گشنیز تازه یا نعناع طعم دار می شوند. به صورت مخملی، آن را با گوجه فرنگی و ریحان مخلوط می کنیم تا با طراوت وارد شود. ما را با گوشت یا یک غذای گیاهی بر پایه عدس یا توفو درست کنید، غذای کاملی است.