خرابی لنت ترمز شیذر موجب تصادف وحشتناک 10 خودرو در جاده تهران به کرج شد

ترمزها برای کاهش سرعت خودرو ساخته می شوند. هنگامی که پدال ترمز را فشار می دهید، پیستون در سیلندر اصلی ترمز، مایع ترمز را از طریق مجموعه ای از لوله ها پمپ می کند که در هر چرخ به هر سیلندر ترمز می روند.

در آنجا، یک یا چند پیستون در سیلندر ترمز شروع به فشار دادن لنت های ترمز می کنند تا زمانی که با دیسک ترمز تماس پیدا کنند.

لنت ترمز شیذر روی دیسک ترمز فشرده می شوند و خودرو سرعت خود را کاهش می دهد و در نهایت می ایستد.

در طی این فرآیند، چرخ‌های جلو حدود 70 درصد و ترمزهای عقب حدود 30 درصد کار را انجام می‌دهند، بنابراین ترمزهای جلو معمولاً باید قوی‌تر از ترمزهای عقب باشند. بنابراین، بررسی ترمزهای جلو بسیار مهم است.

تا زمانی که لنت های ترمز عملکردی داشته باشند و سیستم محکم باشد، فرآیند ترمز هم ساده و هم ایمن است. مهم است که پد دارای سطح سایش کافی باشد تا به دیسک آسیب نرساند.

لنت

اگر لنت ها متفاوت فرسوده شوند، می توانند با نیروی متفاوتی به دیسک فشار بیاورند و باعث آسیب به دیسک و مشکلات بزرگ تری شوند. بنابراین، بسیار مهم است که لنت های ترمز را به طور منظم چک کنید.

هزینه تعویض به موقع لنت ها نسبت به تعمیر، تعویض دیسک یا چیز دیگری که به دلیل فرسوده شدن لنت ها نیاز به تعمیر دارد، بسیار کمتر است.

در واقع هیچ لنت ترمز ایده آلی وجود ندارد. هر کسی نظر خود را دارد. هیچ پوشش جهانی که برای همه خودروها و رانندگان مناسب باشد وجود ندارد. علاوه بر اینکه 2 گروه لنت درست مانند سایر قطعات خودرو وجود دارد.

قطعات اصلی و قطعات جایگزین، لنت ها در نحوه ساخت و مواد متفاوت هستند. روکش ها از یک صفحه پایه تشکیل شده اند که روکش روی آن قرار می گیرد و می تواند در بیش از ده جزء مختلف ساخته شود.

4 نوع اصلی وجود دارد: لنت ترمز نیمه فلزی، کم فلزی، ارگانیک و سرامیکی. لنت ترمزهای مختلفی برای انواع خودروها و سبک های رانندگی مختلف ساخته شده است.