تاجر جعبه مقوایی غذا در عربستان خود از جعبه های پلاستیکی استفاده می کند!

مقوا ماده‌ای است که از دیرباز در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می‌گرفته است، اما تا کنون گوی سبقت را از پلاستیک گرفته است.

با تمام ملاحظات زیست محیطی سال های اخیر، مقوا در راه کاهش پلاستیک به عنوان ماده انتخابی برای بسته بندی مواد غذایی است.

به عنوان دلیل، رشد آن ثابت است تا به 6٪ در هر سال برسد.

جعبه مقوایی غذا چه ویژگی هایی دارد که امکان استفاده از آن را در بخش مواد غذایی فراهم می کند؟

مقوا ماده ای با تعداد زیادی کیفیت است که آن را به بسته بندی ایده آل برای بخش مواد غذایی و همچنین برای استفاده اولیه آن یعنی جعبه های حمل و نقل تبدیل می کند.

در واقع، مقوا یک ماده سبک و چکش‌خوار است که به آن اجازه می‌دهد به هر چیزی که می‌خواهید تبدیل شود، نکته خوبی برای مواد بسته‌بندی است.

علاوه بر این، برخلاف رقیب بزرگ خود، پلاستیک، قابل بازیافت و کمپوست است.

به لطف آن، ما مواد خام کمتری مصرف می کنیم، زیرا می توانیم مقواهایی را که قبلاً چندین بار استفاده شده بود بازیافت کنیم.

مقوای مورد استفاده در بخش مواد غذایی اغلب با یک لایه نازک از موم پارافین پوشانده می شود تا در برابر رسوبات چربی مقاومت کند و در نتیجه از بسته بندی محافظت کند.

همچنین می توان آن را با مواد دیگری مانند پلی اتیلن یا آلومینیوم ترکیب کرد تا بسته بندی هوا و هوا را ایجاد کند که می تواند حاوی انواع مایعات (آب میوه، شیر و غیره) باشد.

تنها مشکل این است که بازیافت این لایه محافظ دشوار است، اما سخت ترین قسمت جدا کردن این لایه محافظ غیرقابل بازیافت از مقوا است.

مزیت دیگر این است که می توان آن را در کیفیت های مختلف، یعنی در ضخامت های مختلف، و در انواع مختلف کاغذ تولید کرد که به آن امکان تولید مدل های مختلف بسته بندی را می دهد : از کاغذ کاغذی ساده (مانند کاغذ پوستی ) تا جعبه مقوایی محکم که می تواند برنج یا شکر را برای چندین سال نگه دارید.