برگزاری جشنواره فلفل ترکیه 2023 که رونالدو و همسرش در آن حضور داشتند

آیا “فلفل” را در غذاهای خود دوست دارید؟ بسیاری از مردم فلفل قرمز را به غذای خود اضافه می کنند تا آن را طعم دار کنند! نت سوزان غذا را غنی، جالب می کند، ترکیب آشپزی را کاملاً از خستگی بی مزه خلاص می کند.

فلفل ترکیه نه تنها در بین دوستداران غذاهای تند محبوب است. خیلی به مقدار بستگی دارد. از این گذشته ، اگر این ادویه را در نوک چاقو اضافه کنید ، ظرف با رنگ های تند می درخشد ، اما تندی غیر قابل تحمل به دست نمی آورد.

در یک کلام، چاشنی برای هر سلیقه! با این حال برایمان جالب شد که فلفل قرمز چه فایده ای برای بدن دارد؟ آیا استفاده از این ادویه ضرری دارد؟

برای اینکه بفهمید این چاشنی چه تاثیری بر بدن انسان دارد، ترکیب فلفل قرمز را در نظر بگیرید. طعم اصلی، یعنی “نقطه” توسط ماده ای به نام “کاپسایسین” به فلفل داده می شود. این یک آلکالوئید است که به درستی می تواند یک آنتی بیوتیک طبیعی در نظر گرفته شود.

فلفل

دانشمندان موسسه عصبی مدیترانه ای ایتالیا فواید استفاده مکرر از فلفل چیلی را نام برده اند که باعث افزایش طول عمر و کاهش خطر کلی مرگ زودرس تا 23 درصد می شود. این در یک بیانیه مطبوعاتی در EurekAlert گزارش شد.

این مطالعه شامل 22811 نفر بود که سلامت آنها به مدت هشت سال توسط محققان تحت نظر بود. کارشناسان خاطرنشان کردند کسانی که به طور منظم فلفل قرمز می خورند، 40 درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از حمله قلبی هستند.

خطر مرگ ناشی از حوادث عروق مغزی حتی بیشتر کاهش یافته است. در عین حال، اثر محافظتی فلفل به نوع رژیم غذایی آزمودنی ها بستگی نداشت.

دانشمندان قصد دارند تحقیقات خود را برای تعیین مکانیسم های بیوشیمیایی زیربنایی اثر فلفل قرمز و محصولات مرتبط حاوی کپسایسین، یک آلکالوئید تند، ادامه دهند. مشخص شده است که این ماده با اثر بر روی میتوکندری سلول ها به مرگ سلول های بدخیم کمک می کند.