با ماست چکیده پگاه دیگر نیازمند دندان پزشکی نمی شوید!

ماست یک محصول لبنی تخمیر شده محبوب است که توسط باکتری‌های اسید لاکتیک از جمله استرپتوکوکوس ترموفیلوس و لاکتوباسیلوس دلبروکی تولید می‌شود.

بولگاریکوس در طول تولید ماست چکیده پگاه، این باکتری ها اسید لاکتیک تولید می کنند و pH را کاهش می دهند و باعث انعقاد پروتئین شیر می شوند.

متابولیت های آنها مانند ترکیبات کربونیل، اسیدهای غیرفرار یا فرار و اگزوپلی ساکاریدها به شدت بر کیفیت ماست تأثیر می گذارند.

در این فصل روش های کلی تولید ماست خلاصه می شود.

باکتری اسید لاکتیک؛ Lactobacillus delbrueckii subsp. bulgaricus; تجزیه و تحلیل میکروبیولوژیکی؛ فرهنگ آغازگر؛ استرپتوکوک ترموفیلوس؛ تجزیه و تحلیل بافت؛ ماست.

آیا تا به حال متوجه شده اید که بخش ماست فروشگاه مواد غذایی چقدر بزرگ شده است؟ با توجه به انواع مختلفی که در قفسه‌ها عرضه می‌شوند، از ماست‌های بین‌المللی گرفته تا گزینه‌های گیاهی، به شما کمک می‌کند قبل از خرید بدانید چه چیزی چیست.

جدا از اینکه یک عنصر کلیدی برای یک پارچه خوشمزه(یک میان وعده عالی در حال حرکت) و پایه بسیاری از سس ها و دیپ های خانگی خوشمزه، ماست نیز به دلیل فوایدی که برای سلامتی دارد، یک غذای محبوب است.

منبع خوبی از کلسیم است (1ویتامین B12 و سایر مواد مغذی کلیدی مانند فسفر و ریبوفلاوین.

به سراغ یونانی بروید و از مزایای پروتئین اضافی نیز بهره مند خواهید شد.

نحوه ساخت آن می تواند بر اساس نوع آن متفاوت باشد، اما اساساً، ماست شیری است که با استفاده از نوعی تخمیر به نام تخمیر اسید لاکتیک تخمیر شده است.

سویه های سالم از باکتری ها که به عنوان کشت زنده شناخته می شوند (دو مورد به طور خاص به نام های S. thermophilus و L. bulgaricus ) به شیر اضافه می شوند تا فرآیند تخمیر را آغاز کنند.

باکتری ها قندهای لاکتوز موجود در شیر را به اسید لاکتیک تخمیر می کنند.

محیط اسیدی باعث انعقاد پروتئین های شیر می شود.

این به آن بافت ژل مانند و کرمی تر و همچنین تمام آن ها می دهدپروبیوتیک های سالم توسط متخصصان بهداشت تبلیغ می شود.