بادام زمینی سنجابک موجب شکستن دندان های مردی شد

بادام یکی از معروف ترین میوه های خوراکی در سراسر جهان است. آنها به خصوص خوشمزه هستند، ما آنها را در هر خواربار فروشی و مینی مارکت پیدا می کنیم و به راحتی می توان آنها را به عنوان یک میان وعده خورد.

بادام زمینی سنجابک حاوی مقدار زیادی مواد مغذی مانند اسیدهای چرب مفید، آنتی اکسیدان ها، پروتئین ها، ویتامین ها، مواد معدنی و عناصر کمیاب هستند.

بادام 01 آنها را به صورت خام، بو داده، نمک زده، در سالاد، با ماست، در شیرینی ها، آسیاب شده در سس ها و سس ها و همچنین در غذاها مصرف می کنند.

در سوپرمارکت‌ها می‌توانیم شیر، کره و آرد بادام بخریم، در حالی که روغن بادام در داروخانه‌ها فروخته می‌شود زیرا دارای خواص دارویی است. با این حال، در اینجا به ارزش غذایی بادام خام مصرف می شود. آنها همچنین حاوی مقدار قابل توجهی مس، ویتامین B2 و فسفر هستند.

باید تأکید کنیم که بدن ما 10 تا 15 درصد کمتر از این کالری ها را جذب می کند زیرا برخی از چربی ها را نمی توانیم 100 درصد هضم کنیم.

بادام

بادام همچنین حاوی مقدار قابل توجهی اسید فیتیک است، ماده ای که به برخی از مواد معدنی متصل می شود و از جذب آنها توسط بدن جلوگیری می کند.

اسید فیتیک در مقادیر زیاد از جذب آهن، کلسیم و روی جلوگیری می کند. اگر بادام به مدت 24 ساعت در آب خیسانده شود، مقدار اسید فیتیک 4 تا 5 درصد کاهش می یابد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنها را به مدت یک روز در یک کاسه آب روی میز آشپزخانه بگذارید.

بادام حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان ارزشمند است. آنتی اکسیدان ها ما را از آسیب های ناشی از افزایش استرس اکسیداتیو و رادیکال های آزاد محافظت می کنند.

افزایش استرس اکسیداتیو با التهاب مزمن، پیری زودرس و بیماری هایی مانند سرطان بادام همراه است.

آنتی اکسیدان های قوی بادام در پوست قهوه ای میوه یافت می شود. اگر می خواهید از فواید مفید بادام بهره مند شوید، بادام های سفید و پوست کنده را انتخاب نکنید.