انتخاب کفش مناسب بسیار اهمیت دارد!!!

نظرسنجی‌های مقطعی با کودکان خانواده‌های منطقه Wolaita، جنوب اتیوپی در مارس 2016 انجام شد. محیط مطالعه این تحقیق در یک نشریه قبلی توضیح داده شده است.

خانواده های مبتلا به پودوکونیوز جامعه هدف مطالعه بودند. یک فرمول تخمین اندازه کفش کار برق نمونه نظرسنجی منفرد برای تعیین حجم نمونه مورد نیاز استفاده شد،

با استفاده از این نسبت، اثر طراحی، کل حجم نمونه تعیین شده برای مطالعه 330 خانوار بود.

استخدام به سه جامعه روستایی (داموت پولاسا، اوفا و بولوسو سوره) که از شانزده سایت کلینیک فعال سازمان بین المللی Mossy Foot (MFI) انتخاب شده بودند، محدود شد.

معیارهای انتخاب این جوامع الف) سال های خدمات MFI طولانی تر، و ب) تعداد بیماران ثبت شده بیشتر بود. فهرستی از خانواده های آسیب دیده از دفتر مرکزی MFI دریافت شد.

MFI تا سال 2013/2014 در تمام کبل ها (پایین ترین واحد اداری) که در آنها کلینیک های کمک رسانی فعال بودند، کفش اسپرت عروسکی را برای کودکان کوچکتر خانواده های آسیب دیده توزیع کرد.

کارکنان کلینیک کمکی با استفاده از آخرین لیست توزیع کفش که شامل اطلاعاتی در مورد سن و جنس کودکان، تعداد خواهر و برادرهای خانواده که کفش دریافت کرده‌اند، و کبل محل سکونت، خانواده‌های آسیب‌دیده (خانوار) ​​واجد شرایط مطالعه را شناسایی کردند.

فهرست خانوارها در فهرست توزیع کفش به عنوان یک چارچوب نمونه‌گیری عمل کرد.

تعداد کل بیماران پودوکونیوز ثبت شده توسط MFI در منطقه در زمان مطالعه بیشتر از این است، زیرا کفش اسپرت دخترانه اورجینال فقط برای خانواده‌هایی با کودکان در سن مدرسه توزیع می‌شد.

چارچوب نمونه گیری از مجموع 261 خانوار در ولسوالی داموت پولسا، 405 خانوار در ولسوالی اوفا و 297 خانوار در ولسوالی بولو سوره تشکیل شده است.

با توجه به تنوع در تعداد خانوارها به تفکیک منطقه، از روش نمونه گیری احتمالی متناسب با اندازه برای انتخاب 90 خانوار از ناحیه داموت پولاسا، 139 خانوار از ناحیه اوفا و 101 خانوار از منطقه بولوسو سوره استفاده شد.

ما بیست درصد از خانوارهای نمونه را در چارچوب کفش اسپرت چراغ دار نمونه‌گیری هر منطقه در فهرست ذخیره نگه داشتیم تا در صورت غیبت پاسخ‌دهنده واجد شرایط، گردآورندگان داده بتوانند به راحتی جایگزین شوند. فهرستی از خانوارهای نمونه کد شده با اعداد تصادفی به هر گردآورنده داده داده شد.

  • منابع:
    1. The extent of protective footwear use among school
  • تبلیغات: 
    1. مشاهده پرنده های عجیب بر روی کره ماه!
    2. فردی که توانست با روغن موتور اینترنت را شارژ کند
    3. پیر زنی که راز جوانی پوستش را فاش کرد
    4. استفاده از گوگرد باعث نبینا شدن شخصی در تهران شد!!!