استفاده برنج برای کیسه صفرا موجب ترکیدن آن می شود

برنج به شدت وارد زندگی روزمره ما شده است و در بسیاری از غذاها استفاده می شود. چرا مفید است، چه کسی باید به این غلات توجه کند و برای چه کسانی ممنوع است.

فروشگاه ها طیف گسترده ای از برنج را به ما ارائه می دهند که در انواع آنها گم شدن آسان است. کدام نوع برای فرنی بهتر است و کدام یک را برای پلو باید گذاشت؟ برنج سوشی چگونه متفاوت است؟ و مهمتر از همه، کدام برنج مفیدتر است؟

قبلاً برنج برای کیسه صفرا را منبع ارزشمندی از کربوهیدرات های پیچیده می دانستیم، اما آیا واقعاً اینقدر مفید است؟ آیا برنج برای همه توصیه می شود؟ به طور فزاینده ای گفته می شود که شاخص گلیسمی بالایی دارد و ارزش کاهش مصرف آن را دارد.

برنج سابقه هزار ساله دارد. زادگاه او کشورهای جنوب شرقی آسیا است. اعتقاد بر این است که از یک علف وحشی که در پای هیمالیاهای شرقی و در مجاورت رودخانه های Ayeyarwaddy و Mekong رشد می کند، سرچشمه می گیرد.

برنج

بر اساس روایتی دیگر از قسمت جنوبی هند به شمال کشور و بیشتر به چین گسترش یافته است.  قدیمی ترین آثار کشت برنج به اواسط هزاره پنجم قبل از میلاد برمی گردد. به تدریج در سراسر هندوچین، جنوب شرقی و شرق آسیا گسترش یافت و به محصول کشاورزی غالب در آنجا تبدیل شد.

برنج در طول لشکرکشی های اسکندر مقدونی به آسیای مرکزی و اروپا آمد، اما مسافران عرب نیز در توزیع گسترده آن سهیم بودند. آنها غلات را به مصر، مراکش و بیشتر به اروپا آوردند. قبلاً از آنجا ، در عصر اکتشافات بزرگ جغرافیایی ، برنج به دنیای جدید آمد. در روسیه، در آغاز قرن 18 شروع به کشت کرد.

برنج به یکی از غذاهای اصلی برای بسیاری از ملل تبدیل شده است. به عنوان مثال، در هند، یک چهارم از تمام مناطق زیر کشت را اشغال می کند. این غلات اغلب در بسیاری از مراسم و غذاهای تشریفاتی مانند کوتیا و سوچیوا استفاده می شود.

برنج منبع کربوهیدرات های پیچیده، اسیدهای آمینه مهم، ویتامین ها و عناصر کمیاب است. حاوی ویتامین های B است که بر سیستم عصبی تأثیر می گذارد. همچنین در برنج ویتامین PP، E، کاروتن، فسفر، پتاسیم، آهن، روی، کلسیم، منگنز، مس، سلنیوم و ید وجود دارد.