استفاده از کود مرغی مایع موجب موجب سوختن گیاهان می شود

کود مبتنی بر کود مرغی مایع منبع آلی نیتروژن و مجموعه ای از عناصر ریز مفید برای خاک و گیاهان است. برای به دست آوردن مزایای مورد انتظار، باید در مورد پیچیدگی های کاربرد، روش های کاربرد و مقدار مصرف برای تغذیه درختان، بوته های توت و سبزیجات در بستر بیشتر بدانید.

در کود مرغی مایع مجموعه کاملی از مواد لازم برای رشد و نمو کامل گیاهان وجود دارد. حدود 50 درصد کود تازه را مواد آلی هضم شده تشکیل می دهند. نیتروژن حدود 1.7٪ از حجم را تشکیل می دهد که بیشتر از همه در فضولات جوجه هایی است که از علف تازه تغذیه می شوند.

اجزای دیگر فسفر و پتاسیم هستند. در بستر منگنز، کبالت و آهن، روی، مس و مولیبدن بسیار کمتر است. در بستر خشک، کسر جرمی مواد مفید 1.2 برابر افزایش می یابد.

در دستگاه گوارش پرندگان باکتری هایی وجود دارد که در تخمیر مواد آلی نقش دارند و به همین دلیل به مواد مفید برای مرغ تبدیل می شود. این باکتری ها پس از خروج از روده، تخمیر را متوقف نمی کنند، بلکه به تبدیل مواد آلی به هوموس ادامه می دهند.

کرم ها، قارچ ها و حشرات در این فرآیند به آنها کمک می کنند. بنابراین استفاده از کود مرغی مایع به عنوان کود در باغ نه تنها جایز، بلکه ضروری است. کود مرغ می تواند چندین نوع باشد: به صورت کود دانه ای و مایع و همچنین مخلوط با بستر.

کود

بستر تازه فضولات مرغ تازه جمع آوری شده است. این یک انتخاب عالی برای آن دسته از ساکنان تابستانی است که یک مرغداری در مزرعه نگهداری می کنند.

برای به دست آوردن سود مورد انتظار، یک کنسانتره برای رقیق شدن بعدی با آب به نسبت 1:10 تهیه می شود. محلول به دست آمده آبیاری گیاهان در زیر ریشه و بارور کردن خاک برای حفاری است. تنها نقطه ضعف فضولات تازه بوی تند آن است.

بستر گرانول در فروشگاه ها به شکل کیسه هایی با سیلندرهای کوچک، دانه های خشک فروخته می شود. مصرف کم به دلیل ترکیب غلیظ است. قبل از استفاده، گرانول ها با آب رقیق می شوند یا تا زمان حفاری، باران یا آبیاری در منطقه پخش می شوند.

استفاده از کود مرغی مایع به صورت بستر طیور چندان گسترده نیست، زیرا نیتروژن کمی دارد. در بیشتر موارد، چنین پانسمان بالایی به یک ماده کمکی برای مالچ پاشی و گرم کردن تخت تبدیل می شود.