استفاده از پیاز خشک سرخ شده برای تولید خوشبوکننده دهان

پیاز که به عنوان سبزی یا سبزی استفاده می شود، سرشار از آنتی اکسیدان و کالری کمی است. فواید بسیاری برای سلامتی دارد. پخته یا خام؟ چقدر در روز؟ چه خطراتی؟ چه کسانی باید از مصرف آن اجتناب کنند؟

فواید پیاز خشک سرخ شده برای سلامتی چیست؟

پیاز خشک سرخ شده جزئی از خانواده alliaceae است. می توان آن را به عنوان یک سبزی یا صرفاً به عنوان چاشنی دانست که به یک دستور غذا طعم می بخشد. در هر صورت ایده بسیار خوبی است که آن را به غذاهای خود اضافه کنید زیرا نسبت به سایر سبزیجات از نظر آنتی اکسیدان غنی تر است.

لئا لانگ، متخصص تغذیه در Maizières-lès-Metz  می گوید: “این به مبارزه با پیری زودرس سلول ها کمک می کند، فلور روده را بهبود می بخشد و کامل می کند، از یبوست و اختلالات گوارشی جلوگیری می کند.”

پیاز خشک سرخ شده همچنین حاوی دوز بالایی از ویتامین C و همچنین ترکیبات گوگردی است که برای کبد در طول فرآیند سم زدایی آن ضروری است. پیاز با تامین پلی فنول های بدن به پیشگیری و محافظت در برابر سرطان های گوارشی کمک می کند.

پیاز

اگرچه مطالعات کافی وجود ندارد، اما ممکن است در برابر سرطان تخمدان، سرطان سینه یا سرطان پروستات نیز موثر باشد. مطالعات نشان داده اند که ممکن است خطر ابتلا به بیماری ها و اختلالات قلبی عروقی را نیز کاهش دهد.

قرمز، سفید، صورتی، نو… بهترین پیاز برای سلامتی شما چیست؟ هر چه پیاز رنگارنگ تر باشد، آنتی اکسیدان بیشتری دارد.

همه پیازها صورتی، قرمز، سفید، زرد یا جدید ارزش غذایی کم و بیش یکسانی دارند. لئا لانگ می گوید: «هرچه پیاز رنگارنگ تر باشد، آنتی اکسیدان بیشتری دارد و برای سلامتی شما بهتر خواهد بود.

بنابراین به نظر می‌رسد پیاز قرمز ترجیح داده می‌شود، اما متخصص تغذیه بر این واقعیت تاکید می‌کند که لازم است انواع مختلف آن را به طور مرتب تغییر دهیم تا هر کدام بتواند تأثیر مفیدی بر سلامت ما داشته باشد.

شما همچنین باید بین خام و پخته جایگزین کنید زیرا، بسته به نوع پخت، پیاز ویتامین های یکسانی را تامین نمی کند. پخته شده در آب، سطح ویتامین C خود را به شدت از دست می دهد. بنابراین بهتر است پیاز را خام بخورید یا روش پخت دیگری را انتخاب کنید: مثلاً در تابه.