استفاده از فشارسنج سخنگو برای تنظیم دمای محیط

فشارسنج سخنگو یک دستگاه پزشکی است که برای اندازه گیری فشار خون استفاده می شود.

انواع مختلفی از فشارسنج وجود دارد: از جمله پرکاربردترین آنها می توان به فشارسنج آنروئیدی و فشارسنج الکترونیکی اشاره کرد. فشارسنج ریوا روچی به دلیل سمی بودن جیوه اکنون از کار افتاده است.

فشارسنج سخنگو چگونه به نظر می رسد و چگونه فشار خون را تشخیص می دهد. فشارسنج یک دستگاه زیست پزشکی است که برای اندازه گیری فشار خون دیاستولیک و سیستولیک استفاده می شود.

مقادیر حاصل در میلی متر جیوه بیان می شود. اگرچه مدل‌های بسیاری از فشارسنج وجود دارد که برخی از آنها نتیجه تکامل در طول زمان هستند، اما پرکاربردترین آن‌ها آنرویید و الکترونیکی هستند.

فشارسنج جیوه ای که در گذشته بسیار مورد استفاده قرار می گرفت و به نظر می رسد تصویر آن تاریخچه فشارسنج ها را دیکته کرده است، اکنون به دلیل مضر بودن جیوه استفاده نمی شود.

فشارسنج

فشارسنج دستی شامل یک محفظه هوا است که با یک آستین بوم پوشانده شده و به یک پمپ متصل است. هنگامی که کاف وارد بازو شده و به بازوی بیمار بسته می شود، زنگ فونندوسکوپ دقیقاً زیر کاف و دقیقاً روی خم بازو قرار می گیرد.

اگر پمپ را با یک دست نگه دارید، با دست دیگر دو انگشت خود را روی مچ دست قرار دهید تا ضربان‌های شریان رادیال را احساس کنید. سپس گوشی پزشکی روی گوش قرار می گیرد.

کاف شروع به باد کردن با پمپ می شود تا زمانی که دیگر ضربان در شریان رادیال احساس نشود. دوباره حدود 20 میلی‌متر جیوه باد می‌شود و سپس به آرامی شیر پمپ را باز می‌کنیم تا هوا از کاف خارج شود.

در زمان تخلیه، اولین صدایی که شنیده می شود فشار سیستولیک است که از نظر فیزیولوژیکی حدود 120 میلی متر جیوه است. از طرف دیگر، آخرین صدای درک شده، فاز دیاستولیک  را نشان می دهد و معمولاً مقداری حدود 80 میلی متر جیوه دارد.