استفاده از ام دی اف سابین در لوازم خانگی انرژیهای منفی را از شما دور می کند

اکثر پروژه های نجاری با استفاده از ترکیبی از تخته های چوب جامد و برخی از انواع ورق ها مانند تخته سه لا، تخته خرده چوب یا تخته سخت (معروف به ماسونیت) ساخته می شوند.

کالاهای ورقه ای در ابعاد بزرگ 4×8 فوت عرضه می شوند.

ام دی اف سابین برای ساخت درب‌های کابینت، رومیزی، قفسه‌بندی، کف کشو، کابینت و سایر قطعات بزرگ و پهن ایده‌آل هستند.

و در حالی که تخته سه لا – در انواع مختلف آن – تا حد زیادی محبوب ترین ورق است، پانل کمتر شناخته شده ای وجود دارد که هر سازنده DIY باید درباره آن بداند: تخته فیبر با چگالی متوسط ، که معمولاً با حروف اول آن: MDF نامیده می شود.

اما قبل از اینکه نگاه دقیق تری به این ورق همه کاره داشته باشیم، در اینجا توضیح مختصری در مورد اینکه دقیقاً MDF چیست، آورده شده است.

MDF از محصولات جانبی آسیاب چوب، عمدتاً خاک اره و براده های چوب، که به صورت پودر ریز آسیاب می شود، خشک می شود تا رطوبت را از بین ببرد، و سپس با رزین ها و موم مخلوط می شود، قبل از اینکه به صفحات صاف و سخت فشار داده شود.

برخلاف تخته سه لا، MDF ظاهری مانند دانه چوب ندارد.

دارای رنگ قهوه ای روشن و بدون بافت یا الگوی قابل تشخیص است.

ام دی اف همچنین بسیار سخت تر، صاف تر و متراکم تر از تخته سه لا است و هیچ گونه حفره، گره یا ترکش ندارد.

ام دی اف در اکثر مراکز خانه و کارخانه های چوب در ابعاد 4×8 فوت فروخته می شود.

ورق در دو ضخامت: ½ اینچ (26 دلار) و 3/4 اینچ (28 دلار). MDF با ضخامت ¼ اینچ (7 دلار) نیز موجود است، اما معمولاً فقط در 2×4 فوت.

پانل ها و توجه داشته باشید که ام دی اف مقاوم در برابر رطوبت و ام دی اف مقاوم در برابر آتش نیز موجود است، اگرچه یافتن آنها سخت تر است و معمولاً باید سفارش خاصی داشته باشند.