استفاده از آویشن جنوب در خوی ممنوع شد

آویشن گیاهی جنوب همیشه سبز متعلق به خانواده Labiate که شامل رزماری و اسطوخودوس نیز می شود، بومی نواحی مدیترانه غربی است.

آویشن جنوب در تمام مناطق آب و هوای معتدل و در خاکی با زهکشی مناسب رشد می کند. به لطف سهولت کشت، توانسته است گونه های هیبریدی متعددی را توسعه دهد. امروزه حداقل 300 گونه می شناسیم.

آویشن جنوب در مراکش، اسپانیا، فرانسه و یونان نیز می روید. برگ های بسیار کوچک آن معمولاً به رنگ سبز روشن هستند و عطر و بوی شدیدی می دهند.

آنها که به دستور العمل های آشپزی متعدد اضافه شده اند، طعم بسیار لطیفی می دهند که تا حدودی طعم نعناع و لیمو را به یاد می آورد.

در صورت استفاده صحیح، آویشن جنوب نباید هیچ گونه واکنش نامطلوبی ایجاد کند. اما در صورت مصرف بیش از حد اسانس، سردرد، تهوع و استفراغ ممکن است ایجاد شود.

آویشن

اگر شک دارید، توصیه می شود با پزشک خود مشورت کنید. آویشن و فرآورده های حاوی آن نباید در صورت حساسیت شناخته شده به خود گیاه و/یا به یک یا چند جزء آن یا اجزای محصول مبتنی بر آویشن که می خواهید مصرف کنید استفاده شود.

همچنین در صورت ورم معده، زخم معده، درماتیت از آویشن و فرآورده های حاوی آن خودداری شود.

برای احتیاط مصرف آویشن حتی در دوران بارداری و شیردهی نیز توصیه نمی شود. علاوه بر این، اسانس آویشن ممکن است اثرات محرکی بر غده تیروئید داشته باشد. به همین دلیل، بیمارانی که از هر نوع اختلال تیروئید رنج می برند.

قبل از مصرف آویشن یا داروهای حاوی آن باید ابتدا با پزشک خود مشورت کنند. با این حال، این توصیه برای افراد مبتلا به هر نوع بیماری یا بیماری و افرادی که تحت درمان دارویی هستند اعمال می شود.

ما با تکرار مجدد اهمیت مشاوره از پزشک قبل از مصرف آویشن یا محصولات حاوی آن برای اهداف درمانی مشابه، به پایان می‌رسیم.