از بادام اشکی برای بهترین الکترولیت سلول شیمیایی استفاده می کنند

بادام اشکی آجیل درختی است که به عنوان یک میان وعده سالم شناخته شده و منبع خوبی از پروتئین، اسیدهای چرب تک اشباع، فیبر غذایی، ویتامین E، ریبوفلاوین و مواد معدنی ضروری.

مصرف روزانه 30 تا 50 گرم به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم توصیه می شود به طور کلی، در باغ بادام، ردیف‌هایی از یک رقم با یک یا چند ردیف از گونه‌های دیگر جایگزین می‌شوند. انتخاب رقم به عملکرد، عملکرد مزرعه در مناطق خاص، مقاومت در برابر بیماری و بازارپسندی بستگی دارد.

ایالت کالیفرنیا در ایالات متحده یکی از مناطق اصلی تولید بادام در جهان است حدود 30 نوع بادام در کالیفرنیا تجاری می شود، اما تنها 10 نوع بادام بیشتر تولید را تشکیل می دهند. مهم ترین رقم از نظر تولید و بازاریابی، Nonpareil است که به دلیل ویژگی های درختی و مهره ای عالی است.

تنوع در ترکیب مواد مغذی انواع مختلف بادام را خلاصه می کند علاوه بر این، شامل داده های دو پایگاه داده ترکیب مواد غذایی، پایگاه داده ملی مواد مغذی وزارت کشاورزی ایالات متحده برای مرجع استاندارد و پایگاه داده ترکیب مواد غذایی پرتغالی است.

پایگاه‌های داده ملی ترکیب مواد غذایی و به‌ویژه USDA شامل مقادیر معرف مواد مغذی بادام موجود در عرضه ملی غذا می‌شود برخی از تفاوت ها ممکن است تحت تأثیر محتوای آب باشد، که مربوط به بلوغ آجیل و شرایط برداشت و ذخیره سازی است.

برخی از عواملی که بیشترین تأثیر را بر تنوع در بین ارقام بادام دارند عبارتند از ژنتیک، محیطی و تحلیلی  کیفیت بادام به طور کلی با محتوای آب، محتوای چربی، ترکیب روغن و ضرایب جذب اشعه ماوراء بنفش روغن تعریف می شود از این رو برخی از مطالعات تأثیر عوامل مختلف بر کیفیت مغز بادام را ارزیابی کرده اند.

تأثیر زمان برداشت بر میزان اسیدهای چرب و مواد معدنی ارقام مختلف بادام مورد بررسی قرار گرفت.

در طول رسیدن، افزایش محتوای چربی و اسیدی مشاهده شد و Mas Bovera بالاترین ارزش غذایی را نشان داد. کازانتزیس و همکاران اثر زمان برداشت و شرایط نگهداری را بر روی دو رقم بادام، Ferragnes و Texas مورد مطالعه قرار دادند.

آنها به این نتیجه رسیدند که بادام های زود برداشت رطوبت بالاتر، کیفیت روغن بهتر و محتوای قند کمتری نسبت به بادام های دیر برداشت دارند.